Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse - varför inte wireless?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-08-02 16:13

Varför är den inte wireless? Det känns som ett steg tillbaka med en sladd.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 16:46

Är det någon som vet om den kommer att komma med BT och i så fall när?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-02 23:36

Det är väl skönt att slippa batteribyten och extra vikt

Det är väl mest för att man ska kunna lansera en ny mus utan sladd om ett par mänader.

Personligen har jag inte så stora problem med sladden, hade dåliga erfarenheten av en trådlös mus för några år sedan som laggade (antagligen ett måndagsex, men ändå). Och det är ju bara bökigt att ha batterier som man måste byta och det ger en extra vikt också.

Men eftersom Apple gjort en grej av att ha trådlösa möss och tangentbord är det rätt udda att denna inte är det. Jag utgår ifrån att enda skälet till att den här nya musen inte är trådlös är en rent teknisk fråga, dvs strömförbrukningen var för hög eller liknande.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-03 03:13

Strömförbrukningen borde inte vara högre med denna, jämfört med deras BT-mus.

Ursprungligen av filuren:

Strömförbrukningen borde inte vara högre med denna, jämfört med deras BT-mus.

Inte? Jag tänkte att den extra elektroniken drog mera ström. Som de rörelsekänsliga ytorna som ska känna av om man klickar på höger eller vänster sida, till exempel. Eller högtalaren.

  • Medlem
  • 2005-08-03 07:43

Med Apples prissättning så skulle nog en sådan mus ha kostat så mycket att det skulle skulle avskräckt en hel del köpare. Gissningsvis så skulle en sådan mus kosta minst 850 kr.

Mus med sladd är att föredra tycker jag. Gillar inte den där fördröjningen som det blir på pekaren när en trådlös mus flyttas runt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-08-03 09:09

Fast å andra sidan finns sån här teknik som känner av vad man gör på t.ex. Neonodes telefoner, så batterier borde väl inte vara så svårt att få tag på. Man kunde ju kanske fixa en speciell dockningssatation för den

1
Bevaka tråden