Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mus från Apple

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-02 14:53

För er som inte upptäckt det än så har Apple äntligen en flerknappsmus nu. Mighty Mouse

"Alas the fate of the one-button mouse in today’s multibutton world. Who has time for intuitive, elegant design when there is so much clicking to do?" (http://www.apple.com/mightymouse/design.html)

Det är nog slut med enknappsmusen från Apple nu. En epok går i graven

Ursprungligen av Homy:

Jodå, det var där jag såg den också. Det var därför jag skrev "För er som inte upptäckt det".

Tack för tippset !!

)

  • Oregistrerad
  • 2005-08-09 20:59

fick den idag

Jag fick min mighty mouse idag med DHL transporten. Är mkt nöjd med den. skönt att kunna högerklicka och skrolla och samtidigt slippa ett "Star Treck vidunder" tycker jag. Den är inte heller svår att manövrera tycker jag.

Mighty Mouse even sounds as good as it feels. The audio feedback built into Mighty Mouse provides an aural sensation that responds to your movements. A tiny speaker inside Mighty Mouse produces button-clicking and Scroll Ball-rolling sound effects

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-08-02 19:07
Ursprungligen av Olav Rust:

Mighty Mouse even sounds as good as it feels. The audio feedback built into Mighty Mouse provides an aural sensation that responds to your movements. A tiny speaker inside Mighty Mouse produces button-clicking and Scroll Ball-rolling sound effects

Errrr?? PRECIS vad man behöver, en mus som låter??!? Hallå? Är det någon hemma på ergonomiavdelningen?
Jag trodde faktiskt att det var ett skämt men detta verkar ju fullständigt tokigt.
Tack, men jag har oljud så det räcker från min G5a, behövs inte en mus som för oväsen också

Ursprungligen av bollman:

Errrr?? PRECIS vad man behöver, en mus som låter??!? Hallå? Är det någon hemma på ergonomiavdelningen?
Jag trodde faktiskt att det var ett skämt men detta verkar ju fullständigt tokigt.
Tack, men jag har oljud så det räcker från min G5a, behövs inte en mus som för oväsen också

Jag tror man kommer kunna slå av ljudet om man vill, den verkar ju genomarbetad i övrigt så jag tror knappast dom har gjort den blundern.

Ursprungligen av bollman:

Errrr?? PRECIS vad man behöver, en mus som låter??!? Hallå? Är det någon hemma på ergonomiavdelningen?
Jag trodde faktiskt att det var ett skämt men detta verkar ju fullständigt tokigt.
Tack, men jag har oljud så det räcker från min G5a, behövs inte en mus som för oväsen också

Det är troligtvis samma ljud som kommer från iPoden. Högtalaren på iPoden vill säga, inte hörlurarna. Den låter nog inte mer än någon annan mus med "naturligt" klick- och skrollljud.

Hittar den inte på Apple.se, kan man inte köpa den i Sverige?

Ursprungligen av sigdarve:

Hittar den inte på Apple.se, kan man inte köpa den i Sverige?

Gå in på svenska Apple Store, där finns musen högst upp i "reklamrutan" så att säga. Är det inte den som visas så ladda om sidan några gånger (de verkar växla mellan musen och något studenterbjudande).

  • Medlem
  • 2005-08-02 15:36

Man skulle vilja säga wow ....men "what the häck" detta är ju 10 år för sent

Man får väl hoppas att den kan vara i klass med de bästa tredjepartsmössen.

Vill ha en sån! Nån som vill köpa min 3 v. gamla macmus? Skulle inte tro det

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 16:20

Nu finns det inte mycket fler ursäkter att sitta med min enknapps originalmus som följde med datorn längre. Kanske att den är lite dyr, men det är ju Apple så man är van.

Well, vi får se när lönen kommer och högen av räkningar är betald om man kommer ha råd.

  • Medlem
  • 2005-08-02 16:27

Men varför bara i vitt? Jag vill ha en som passar med mitt svart/transparenta Apple-keyboard, ju!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-02 17:28
Ursprungligen av SirN:

Men varför bara i vitt? Jag vill ha en som passar med mitt svart/transparenta Apple-keyboard, ju!

Precis! Jag tycker också transparent är snyggare.

Ursprungligen av SirN:

Men varför bara i vitt? Jag vill ha en som passar med mitt svart/transparenta Apple-keyboard, ju!

Har antagligen med den beröringskänsliga ytan att göra.

Helvetet har frusit till is, igen.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-02 17:38

Vill ha trådlös!!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-04 15:36
Ursprungligen av xtimmyx:

Vill ha trådlös!!

Håller med, idag känns det trögt att inte kunna få möget trådlöst. Men det kommer nog ...

Sluta grina småbarn. Mighty mouse verkar ju helt fantastisk. (jag har beställt min redan)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-02 18:45

När kommer den med blåtand?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 20:30

Älskar ljudet på iPoden, så jag tror nog att de lyckats bra med detta också...

Detta är ju större än Intel-bytet!! Äntligen har Apple fattat galoppen, alla (nästan) byter ju ut sin Apple-mus för en med scroll och tvåknapp. Jag sitter själv med en MS by Starck hemma och Logitech MX1000 på jobbet och jag kommer byta ut MS mot MM (Migthy Mouse) så fort jag får vantarna på en.

Musen har varit en stolthetsgrej för Apple, typ tvåknapp är = PC/Windows tidigare men att de vågar göra detta är stort. För hur många switchers frågar sig inte direkt vid sin nya Mac -Var fan är högerklick någonstans ?!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-02 22:01
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

För hur många switchers frågar sig inte direkt vid sin nya Mac -Var fan är högerklick någonstans ?!

Den frågan kommer de att ställa sig i fortsättningen också för Apple har väl inte planerat att börja skicka med Mighty Mouse med alla nya Macar?

Ursprungligen av Homy:

Den frågan kommer de att ställa sig i fortsättningen också för Apple har väl inte planerat att börja skicka med Mighty Mouse med alla nya Macar?

Det vore dumt att inte ta bort den gamla ur sortimentet och bara köra med denna som standard, men att den har ett lite eget namn kan ju tyda på att du har rätt. Jag hoppas verkligen inte det. Tangentbord och mus med sladd har ju alltid ingått (utom på Mini) och folk kommer nog inte gilla att behöva lägga ut ytterligare slantar för att få det senaste med sin nya dator.

  • Medlem
  • 2005-08-03 00:13

jodå...

Ursprungligen av Homy:

Den frågan kommer de att ställa sig i fortsättningen också för Apple har väl inte planerat att börja skicka med Mighty Mouse med alla nya Macar?

Om man går in på apple.com/mouse så tas man bara vidare till mightymouse... Och enda sättet att läsa om "gamla" bluetoothmusen är på /keyboard, märkligt nog.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 09:45

vill bara säga att jag, bockstensmannen och fred flinta fortfarande kör "enklickaren" och är, trots denna skam, rätt så nöjda...

ps när ändå denna anda av bikt faller på får jag väl erkänna att jag beställt en MM, men säg inget till de andra två ds

hmm mja den där får nog testköras rätt länge innan jag vågar mig på en.
Väntar ju iofs ändå tills BT-versionen kommer. Aldrig att jag går tillbaka till koppel.

Är väldigt tveksam till hur bra den eg. fungerar med beröringskänslig teknik.
Har redan idag problem med att musen blir skitig fort som fan. Den som inte har
det problemet är antingen mytoman eller pedant. Hur kommer den beröringskänsliga
ytan fungerar med skit på sig?

Ursprungligen av mayweather:

Är väldigt tveksam till hur bra den eg. fungerar med beröringskänslig teknik.
Har redan idag problem med att musen blir skitig fort som fan. Den som inte har
det problemet är antingen mytoman eller pedant. Hur kommer den beröringskänsliga
ytan fungerar med skit på sig?

Eller tvättar händerna då och då... :rolleyes:

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-08-02 22:40

Jag kan tänka mig att byta ut enknappsmusen när den här nya kommer som trådlös, men visst väcker den ett ha-begär.

Bevaka tråden