Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inga bevakningsmail längre...

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-26 21:40

Hej svejs,

Sedan en tid tillbaka får jag inte längre några mail fast jag har giltig adress och väljer "Direkt meddelanden per e-post" under "Bevaka diskussionen".

Ingen katastrof, men om det är enkelt att fixa, så skulle det uppskattas.

Danne

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-31 21:11

<bump>

Jag får och får inte breven... så har det varit under väldigt lång tid.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-01 06:48
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag får och får inte breven... så har det varit under väldigt lång tid.

Vafan... inte undra på att jag inte får dom, om dom skickas till dig. Kan dunte skicka dom vidare till mej då?

hehe... syftningsfel...

Jag får inte heller mina brev. Det hela är väldigt intermittent och störande.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-01 10:05


"Intermittent" fick jag slå upp.
Å andra sidan använde jag ordet "discombobulated." när jag skrev mail till en engelsman igår, och det fick han kolla i ordboken.
Vad det har med uteblivna mail att göra vetefasicken...

Intermittenta fel är ett elände när man som ung ingenjör på flyget i Arboga försöker hitta fel på elektronik i Viggenplanen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-03 07:30

Jag bumpar igen.
Kan man få nån slags respons från support-gänget, månne? I alla fall ett kvitto på att ni läst tråden?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-11 13:43

Då bumpar jag upp den här tråden igen.
<suck>

Får ingen några mail från bevakningen?

Själva mailfunktionen fungerar ju, annars skulle nya medlemmar inte få sina inloggningsuppgifter.

Problemet är det intermittenta beteendet... det funkar för det mesta men inte hela tiden. Plötsligt märker man att man missat en hel sida av en diskussion eftersom inget brev dykt upp.

Jag har ändrat ett par inställningar nu:

- "Använd kö för utgående epost" = NEJ (Ja innan)
- "Hur många mail skall skickas samtidigt till mailservern" = 30 (10 tidigare)

Ropa till om det förändrar något. Felet bör ligga i forumprogramvaran, mailservern skickar ju vidare allt den får (antagande).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-11 14:23

För mig har det inte varit "intermittent". Jag har inte fått meddelanden sedan midsommar, ungefär. Inte ett enda. Era svar här kom inte, men jag ska testa nu.

Tack förresten, för svar....äntligen

Nä det verkar inte funka nu heller. Jag startar en ny test-tråd så får vi se (du kan ju radera den sedan).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-19 21:12

Nu jäklar kom det plötsligt ett meddalnde!
Första på ett par månader!
Höll på att ramla av stolen....

Ursprungligen av Danne V:

Nu jäklar kom det plötsligt ett meddalnde!
Första på ett par månader!
Höll på att ramla av stolen....

Aha, då löste vi det problemet samtidigt. Det måste varit DNS-relaterat: din mailserver tog inte emot våra mail pga den inte kunde hittar avsändaredomänen. Vi hittade en "bugg" i våra DNS:er för någon vecka sedan som löste en del problem för mac.se också nämligen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-19 21:43
Ursprungligen av Björnström:

Aha, då löste vi det problemet samtidigt. Det måste varit DNS-relaterat: din mailserver tog inte emot våra mail pga den inte kunde hittar avsändaredomänen. Vi hittade en "bugg" i våra DNS:er för någon vecka sedan som löste en del problem för mac.se också nämligen.

Aha!
Va bra.
Då har man lärt sig nåt nytt....
Nu ska jag stänga av prenumerationen på en massa trådar. Man vande sig vid tystnaden, och det var skönt att slippa den där Tupp jämt och ständigt...

Kan du försöka vara lite tyst... vi har ett forum att sköta här...

Jag tror det funkar lite bättre för mig med men jag missade några meddelanden i veckan som gick. Det gäller ofta trådar med hög aktivitet så man en dag senare tycker det är konstigt att det inte kom några fler inlägg. När man besöker sidan manuellt ser man att man missat en hel sida.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-19 21:26

Nu blommar asfalten! (= utrop från 50- och 60-talen som beskriver stor överraskning)
Fick ett meddelande att du gjort ett inlägg också.
TVÅ meddelanden på en kvart.....

Åh, förlåt....jag skulle ju vara lite tystare.....

Välkommen tillbaka från avstängningen. Har du hört att Steve Jobs är tillbaka på Apple?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-19 21:41
Ursprungligen av Anders Täpp:

Välkommen tillbaka från avstängningen. Har du hört att Steve Jobs är tillbaka på Apple?

Hahaha....

Skönt att det lirar iaf - jobbigt med fel som man verkligen inte hajar. Det sjukaste med hela denna historia är att ett pyttelitet konfigurationsfel (som jag ärligt talat inte vet hur det uppstod och inte ens hajar hur det kan få sådana konsekvenser) fick så många följdfel.

Hälsningar från SAS Radisson Sky City!
(är här med mitt andra forum - Flyertalk.com för att åka flygsimulator och träffa SAS VD!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-17 23:58

Nu verkar det vara något strul igen. Får inga bevakningsmail.

Hehe, intressant! Jag tror jag vet varför och sparkar på Arvid.

Såvitt jag vet är detta fixat. Mailen försvann pga av att vi flyttade mac.se tjänsterna till samma server som 99mac (Fatboy) och tydligen krockade dom med varandra.

På tal om detta så får jag inga mail när jag får privata meddelanden längre.

Nu är det intermittent för mig också...

  • Medlem
  • 2005-09-21 22:15

inga bevakningsmejl här heller, sedan ett par dagar kanske.

  • Medlem
  • 2005-09-21 23:41

inga bevakningsmail här heller!

Det var skönt på den tiden det rasade in mail lite då och då. Det var liksom ett kvitto på att man var socialt accepterad. Sedan slutade bevakningsmailen från 99mac och komma. Då var kallduschen ett faktum... men hellre mail från en bevakningsrobot än inga mail alls. de e nästan som om spammen har slutat komma också. Det känns tomt... jag fryser... håll om mig!

Ursprungligen av David Slättne:

Det var skönt på den tiden det rasade in mail lite då och då. Det var liksom ett kvitto på att man var socialt accepterad. Sedan slutade bevakningsmailen från 99mac och komma. Då var kallduschen ett faktum... men hellre mail från en bevakningsrobot än inga mail alls. de e nästan som om spammen har slutat komma också. Det känns tomt... jag fryser... håll om mig!

Tips; köp en telefonsvarare. Ring hem fr jobbet/plugget usw och säg ngt som "Hej på mig - ha det gott!". Då kommer det att blinka välkomnande i hallen (om du har telefonjack i hallen) och så känns det mycket bättre!

Bevaka tråden