Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny på 99mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-27 11:29

Hejsan..

Jag är ny här på forumet och jag har funderat under en längre tid att gå över till Mac då jag inte har någon användning för min stationära PC. Den tar upp ohyggligt med plats och när man enbart använder den för att kolla mail och spela musik har jag funderat på att skaffa en Ibook, helst nu när en update precis kommit.

Hoppas få lite rådgivning och hjälp här under min vistelse, detta verkar vara ett reko ställe med bra folk

Mvh,
Anders

Hej, välkommen hit.
Hoppas du kommer att trivas och ställa många frågor samt deltaga i diskuttioner.

Nu om nån tid är det rätt att köpa iBook! Mycket dator för pengarna, du kommer att bli nöjd!

Välkommen!

Ursprungligen av carlsson:

Mycket dator för pengarna, du kommer att bli nöjd!

... men glöm inte extra minne. 512 MB är bättre än 256 men en extra GB sitter inte fel. Köp genom någon annan än Apple (finns gott om trådar att söka upp här i forumet) så kostar det inte mer än en (knapp?) tusenlapp.

Tänkte bara höra med alla här, är också pc användare som vill går över men hur ligger det till med programvara till mac? På datorbutikerna står hyllorna ororande tomma....

MVH

Markus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-01 12:02
Ursprungligen av markus_lar:

Tänkte bara höra med alla här, är också pc användare som vill går över men hur ligger det till med programvara till mac? På datorbutikerna står hyllorna ororande tomma....

Testa att söka lite i detta forum också, du kommer att hitta mängder med länkar till bra program.

Personligen saknar jag inga programvaror till Mac. Använder Downloads.com och Versiontracker.com mycket och hittar i princip alltid vad jag vill ha. Ibland är det Shareware, ibland freeware och ibland rena kommersiella programvaror.

Tyvärr är ju Macintosh fortfarande ganska nischat, därför vågar man som Mac-åf inte ta in alldeles för många programvaror att ha stående - det kostar pengar...!

Men som svar på din fråga så tycker i alla fall jag att det finns gott om programvaror till Mac!

Vi håller på att sammanställa en lista med program, råd och tips osv för er tänkta switchers eller nyswitchare. Snart såå

Håll ut

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-08-01 19:39

Det obligatoriska första inlägget...

1
Bevaka tråden