Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför allt gnäll om Intel...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... det finns ett annat företag som tillverkar x86-processorer - AMD.

Om man nu inte gillar Intel, vilket inte jag heller gör (jag har AMD i alla mina PC-burkar), så kan man kanske tänka sig att det går att köra med AMD? AMD gör strömsnålare och snabbare processorer än Intel, så det är synd att det inte är dessa man får se i Mac. Dessuton har de 64-bitars processorer till kontorsmaskiner sedan över ett år tillbaka, vilket Intel fortfarande saknar.

Måla inte fan på väggen mina vänner, det blir kanske inte så tokigt ändå.

Något måste hända, och vad jag förstått, kommer aldrig G5:an att stoppas i PowerBooken pga värme- och strömförbrukningsproblem.

Det värsta är väl ändå om de skippar MacOS och byter designer-team? Man vill ju inte ha en Dell med MacOS direkt, hemska tanke.

Jag älskar min PowerBook 15" (haft den ca tre veckor), och det är för designen, finishen, MacOS o dyl. Inte p g a PPC-cpu:n, taskiga upplösningen, och den misserabla batteritiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-28 22:56

Räcker det inte med Intel-trådar nu, tycker du...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-28 23:47

Miserabel batteritid? Jämfört med?

  • Medlem
  • 2005-07-28 23:50
Ursprungligen av tobot:

Miserabel batteritid? Jämfört med?

Vad man önskar sig kanske ¿
Jag vore glad om batteritiden på iBooken var fyra gånger så lång iaf.

Sen håller jag med Bill om Intel-skräcken ....det kommer nog bli bra Mac's "själ" sitter inte i processorn utan i os'et och design/kvalite

Ursprungligen av tobot:

Miserabel batteritid? Jämfört med?

Väldigt många PC-modeller.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-08-04 01:32
Ursprungligen av Bill Gates:

... det finns ett annat företag som tillverkar x86-processorer - AMD.

Om man nu inte gillar Intel, vilket inte jag heller gör (jag har AMD i alla mina PC-burkar), så kan man kanske tänka sig att det går att köra med AMD? AMD gör strömsnålare och snabbare processorer än Intel, så det är synd att det inte är dessa man får se i Mac. Dessuton har de 64-bitars processorer till kontorsmaskiner sedan över ett år tillbaka, vilket Intel fortfarande saknar.

Nej, Intel har också 64-bitars instruktioner i sina x86 nuförtiden.
MEN man kan antagligen inte köra MacOS X på en pc från ett annat företag än apple, och nuvarande versionen kräver massa DRM-trams och AMD har och planerar väl inte att använda något sådant.. så nej.

Ursprungligen av Bill Gates:

Måla inte fan på väggen mina vänner, det blir kanske inte så tokigt ändå.

Jo.

Ursprungligen av Bill Gates:

Något måste hända, och vad jag förstått, kommer aldrig G5:an att stoppas i PowerBooken pga värme- och strömförbrukningsproblem.

För att Apple är snåla och inte vågar satsa. Enklare då att köra x86 där någon annan / alla satsar tillsammans.

Ursprungligen av Bill Gates:

Det värsta är väl ändå om de skippar MacOS och byter designer-team? Man vill ju inte ha en Dell med MacOS direkt, hemska tanke.

Jag älskar min PowerBook 15" (haft den ca tre veckor), och det är för designen, finishen, MacOS o dyl. Inte p g a PPC-cpu:n, taskiga upplösningen, och den misserabla batteritiden.

1
Bevaka tråden