Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal på forumet, ny med mac :)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-27 16:57

Tjena. Jag är en 23-årig IT-studerande vasabo som precis tagit språnget.

Har länge sneglat på en mac i någon form men aldrig kommit till skott. Det var farligt nära för 2.5 år sen när jag köpte min nuvarande laptop men i beslutsångestens hetta blev det en Compaq istället. Nu stod jag på samma kontor, framför samma säljare och beslöt att nu jäv... får det bära eller brista. Jag har använt Mac OS X en del men aldrig testat hur det funkar i mitt dagliga liv. Nu är det bara att hoppas

Jag är förhoppningsvis snart lycklig ägare till en iBook 12" 1.33 Ghz i standardutförande. Som grädde på moset tillkommer en 512MB minnesmodul och en extern hårddisk. Jag kommer fortfarande att ha kvar min stationära PC, så jag är en "adder" snarare än en switcher. Största orsaken till att jag bytte är att det helt enkelt inte finns nån PC som kan konkurrera när man tar hänsyn till pris, vikt, batteritid, storlek och inte minst design. Jag tröttnade på att släpa runt på min 3kg tunga 15-tummare under läsåret.

Får hoppas att det lyckas, och att pentium-ibookarna inte kommer ännu på ett tag

/Christian

Välkommen hit och grattis till beställningen. Väntar på en precis likadan iBook

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-07-27 17:58
Ursprungligen av Adrian B:

Välkommen hit och grattis till beställningen. Väntar på en precis likadan iBook

Känns skönt att uppdatera antar jag? Du har väl haft din ett tag nu.

Ursprungligen av rixard:

Känns skönt att uppdatera antar jag? Du har väl haft din ett tag nu.

Jotack!

(Egentligen vill jag ha en PowerBook, men ekonomin tål inte det (det är väldigt kostsamt att gifta sig kan jag meddela för den som går i såna tankar ), samtidigt som min frus iBook dog nyligt. Så hon får ta min nuvarande och jag tar den nya och lever med den i ett år eller så, tills nya fräcka Intel-PowerBook-modeller kommer ut och jag har fått ihop lite mera pengar.)

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-07-28 17:37
Ursprungligen av Adrian B:

Jotack!

(Egentligen vill jag ha en PowerBook, men ekonomin tål inte det (det är väldigt kostsamt att gifta sig kan jag meddela för den som går i såna tankar ), samtidigt som min frus iBook dog nyligt. Så hon får ta min nuvarande och jag tar den nya och lever med den i ett år eller så, tills nya fräcka Intel-PowerBook-modeller kommer ut och jag har fått ihop lite mera pengar.)

Ah då får jag ta och gratulera; främst till bröllopet

Själv så lämnar jag Sverige om två veckor, ska utomlands och arbeta.

Tackar rixard! Hoppas utlandsjobbet går bra.

Och för att återlämna tråden till Perc så vill jag tipsa på den här tråden för alla som beställt en ny iBook i dagarna.

1
Bevaka tråden