Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken hårddisk till Pismo?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar en hårddisk av sorten "Ultra ATA/100" till en Pismo? Det är en hitachi travelstar 5K100 80GB 5400rpm som jag fundera på att köpa. Är det någon som vet om den är tyst, snabb och pålitlig?

Vad betyder beteckningarna 5K100, 7K80 etc? Kan det vara varvtalet (i tusental) som visas i den första siffran och densiteten som visas i de sista siffrorna?

Jag köpte en Samsung spinpoint som jag körde några månader utan problem, lät lite "Plopp" Plopp" bara när den skrev, annars var den tyst.

Hur kommer det sig att du endast körde den ett par månader? Dög den inte eller var det något annat som fick dig att byta?

Den ideala hårddisken är liten formfaktor, stor lagringskapacitet, snabb, billig, tyst och driftsäker. Frågan är bara vilken hårddisk som uppfyller alla dessa krav?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-26 19:59

Peter, håller du oss underrättade vad det blev?
Gärna länk till HD´n om du blir nöjd

Det blev en en Samsung SpinPoint M40 80GB 5400RPM.IDE ATA/100, som fungerar utmärkt och som är mycket tyst. Rekommenderas.

Anledning: Jag sålde min Pismo
Sparade dock disken
Den ligger och väntar på mig.

Fujitsu 100GB

Har satt en 100GB FUJITSU MHV2100AT i min Pismo grymt tyst. har nu fungerat klanderfritt dygnet runt i ett 1/2-år

Ny HD, mmm ...

Pillade in en Hitachi Travelstar 5K100 100 GB, 5400-varvare i förrgår. Nu är min Pismo så tyst, och snabb, och tyst Mumma!

1
Bevaka tråden