Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är iBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:37

Jag bestämmde mig för några dagar sedan för att köpa en powerbook, men jag har nu börjat tvivla. jag hade bestämmt mig för en powerbook 15" standard +512 extra minne.
men nu blev jag lite konfunderad när jag ser att det skiljer ganska många tusenlappar på en ny 14" ibook och powerbooken.

jag använder den främst till lite photoshop, inga jätte tunga grejer, kollar lite film, musik, office, gör lite hemsidor och databaser, redigerar lite film (inga massor).

är det någon som testat att till exempel redigera lite film på en ibook? segar det?

det känns som om man får mer dator för pengarna på något sätt.

tack för eventuella synpunkter.

Segar "tror" jag inte att det gör sålänge som du kör med en extern HD(videoredigering), musik och filmtittning går de nog bra med, upplösningen ligger ju bara på 1024x768, så du får ju avgöra själv om dom där extra 1000-lapparna är värt.

Hejsan!

Har själv en 15"PB med extra minne(det behövs). Och jag kan bara säga att jag stod inför ungefär samma val som du för ett år sedan. Jag har inte ångrat för en sekund de extra tusenlappar jag lade på att köpa PB istället för en iBook. Den största fördelen som jag upplever är den ganska markant mycket bättre skärmen på en PB jämfört med iBook.

Så mitt råd är att du vågar satsa på den dyrare PB'en, jag kan inte tänka mig att du kommer att ångra dig.

Jag skulle valt iBook 12" isf. Finns ingen speciell anledning att välja iBook 14" imo.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-07-26 23:35

Bara om man prompt måste ha en superdrive i datorn. Man kan ju köpa till en extern dual-layer 16x för runt en tusenlapp kanske. Så ska man ha en iBook så är 12" det självklara valet tycker jag. Detta för att den är lite mer portabel än 14".

Jag har precis beställt en ny iBook 12". Hade jag bara råd skulle jag utan tvekan välja en PB 15", jag är så less på 1024 x 768 (PB 15" borde ha ännu högre än idag, t.ex. 1400 x 840 eller nåt, men det är iaf bättre än iBook).

iBook 14" ser jag ingen mening med, den är större och klumpigare men utan någon högre upplösning. Skulle möjligen vara SuperDrive då.

1
Bevaka tråden