Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Azureus krånglar med konstig dialogruta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen installerat om systemet och efter detta får jag denna dialogruta om och om igen i Azureus. Den kommer med ett visst tidsintervall och jag kan inte använda mitt kontos namn/lösen för att bli av med den. Det biter inte. Det kommer hela tiden nya dialogrutor som läggs ovanpå varandra. Har jag inte klickat avbryt på alla dessa kan jag inte avsluta prorammet på rätt sätt.

Även om jag kunde använda mitt lösen så undrar man ju vad det är man autentiserar...

_

Azueus är P2P. Teknisk diskussion tillåten. Passerat nålsögat.

Det var bra. Tyckte att det borde funka.

Jag har använt programmet i flera år men aldrig sett något liknande. Var stänger jag av det då?

Jag har inte den inställningen aktiverad.

Nu kastade jag alla Azureus inställningsfiler. Vad jag kunde se var den en mapp i Application Support och en prefs-fil.

Efter att ha tömt papperskorgen startar jag programmet på nytt och det första som händer är att dialogrutan poppar fram. Den kommer i stötar om 3 st har jag märkt. Om jag klickar avbryt 3 ggr är det lungt ungefär 1 min innan 3 till kommer.

Jag har samma problem, men det kommer och går. Jag har ännu inte kunnat luska ut varför den dyker upp, eller hur jag blir av med den. Jag tror iaf att det har något med HTTP-autensiering att göra (detta antar jag bara för att det står ":80" efter IP-numret, vilket ju är port 80 som används för HTTP), typ att trackern man laddar från vill att man matar in sina registrerade användaruppgifter.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag har inte den inställningen aktiverad.

Nu kastade jag alla Azureus inställningsfiler. Vad jag kunde se var den en mapp i Application Support och en prefs-fil.

Efter att ha tömt papperskorgen startar jag programmet på nytt och det första som händer är att dialogrutan poppar fram. Den kommer i stötar om 3 st har jag märkt. Om jag klickar avbryt 3 ggr är det lungt ungefär 1 min innan 3 till kommer.

Det som är lite lustigt är att jag aldrig sett det förut och så installerar jag om då kommer det hela tiden.

1
Bevaka tråden