Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yahoo köper Konfabulator och gör det gratis

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yahoo har köpt upp Konfabulator och släppt det fritt (så som det alltid borde ha varit!). Det är en stor nyhet för de som använder det, kanske framförallt för Windowsvärlden som har häpnad över Konfabulator (de är ju inte lika vana vid så coola produkter ).

Läs mer på www.konfabulator.com

Andra artiklar:
MacWorld: Yahoo! acquires Konfabulator
MacWorld UK: Yahoo! buys Konfabulator
the Mac Observer: Yahoo Buys Up Konfabulator

Nu funderar jag på allvar att börja köra Konfabulator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 14:42

Wohoo! Eller förlåt, Yahoo!
Äntligen kan jag också få fylla min skärmyta med onödiga små widgetar! Nu blev jag faktiskt lite glad.

  • Medlem
  • 2005-07-25 16:02

Har det slutat suga musten ur datorer med lite mindre kraft (typ iMac G4 800)?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-25 16:29

Äh, jag vill att mina widgetar ska hålla sig undan tills jag tar fram dem, och försvinna lika fort när jag är klar med dem, så jag håller mig till Dashboard.

Ursprungligen av Adrian B:

Yahoo har köpt upp Konfabulator och släppt det fritt (så som det alltid borde ha varit!). Det är en stor nyhet för de som använder det, kanske framförallt för Windowsvärlden som har häpnad över Konfabulator.

Jaså, jag och alla vänner som testat det tycker det är skit.
Ingen av mina vänner som kör windows som har velat ha kvar det, avinstalation efter nån vecka typ.

Men kul att det blir gratis hur som helst.

Hopas bara inte Yahoo! har någon baktanke med det hela.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-25 18:27
Ursprungligen av thevil:

Varför skulle de köpa upp dem om de inte hade någon baktanke. Yahoo har väl inte någon intresse av att dela ut gratisprogram utan att tjäna något på det själva?

Räknas "tjäna pengar" som en "baktanke"?

Ursprungligen av thevil:

Varför skulle de köpa upp dem om de inte hade någon baktanke. Yahoo har väl inte någon intresse av att dela ut gratisprogram utan att tjäna något på det själva?

Nä men de har väll råd att försöka stämma Apple för plagiat, vilket inte Konfubulator direkt hade.

Men jaja, så lär väll inte fallet va så...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-25 22:26

Jag tycker Yahoos tanke med förvärvet framstod ganska tydligt på Konfabulators hemsida.

1
Bevaka tråden