Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoj hoj! Det här är jag!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 23:14

Hej hej alla mac-vänner! Har efter idogt läsande på 99mac sedan 2002 äntligen skaffat mig ett konto och nu får jag alltså också tummen ur att presenta mig, det kan bli hur bra som helst det här! Jag prövade på macen för första gången på riktigt i USA 1998 och blev rätt så snabbt förtjust i den. Där var det ju vedertaget att bruka en sådan! Stor skillnad mot i Sverige där jag försökte få med mig några polers att investera i några äpplen i form av första generationen imacs. Gick icke och jag var tillräckligt tafatt att inte skaffa en själv. Men drömmen levde vidare och 2003 slog jag till och köpte mig en Ibook G3 trots hån och trakasserier från mina nära och kära. Jag avskydde den första veckorna men sedan blev jag fast. Aldrig kommer jag att byta tillbaka till pc:n. Och så startade jag upp min välsmorda propagamaskin som de flesta nya macägare gör. Och vips så har jag fått över sju av de mest begåvade av vänner till macsällskapet. Nu följer jag dagligen det senaste i macvärlden. Tycker att det är kul att det finns så mycket kunskap och människor som tycker att det är roligt att hjälpa varandra på en sida som den här. Att mac-världen är relativt sett liten och att vi är en liten minoritetsgrupp gör att medlemmarna här känner samhörighet och blir engagerade i varandra. Vad mer att skriva i en presentation? Jo jag bor i Göteborg och här trivs jag jättebra. Och så pluggar jag medicin på Sahlgrenska vilket upptar ganska mycket av min tid. Jeje, nu vet ni iallafall lite om mig. Ha en finfin dag!

hej å välkommen!
Det blir korken ur för dig också. Skål!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-23 00:01

Välkommen hit Johan!

Du är en mer rutinerad Mac-användare än jag (jag switchade i vintras), men jag vill ändå passa på att gratulera till att du har tagit tag i att presentera dig. Du kommer att få ut mer av forumet om du skriver lite, man får ofta mycket snabba svar på sina frågor här. Roligt att höra att du bor i Göteborg och dessutom läser medicin på Sahlgrenska - det gör nämligen jag också. Har avslutat kirurgikursen i våras så nu börjar det dock närma sig slutet. Skönt att det finns fler Mac-läkarstudenter här i stan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-23 00:11
Ursprungligen av JohanG:

Och så startade jag upp min välsmorda propagamaskin som de flesta nya macägare gör. Och vips så har jag fått över sju av de mest begåvade av vänner till macsällskapet. Nu följer jag dagligen det senaste i macvärlden.

Kul att läsa! Tror de flesta här känner igen sig. Välkommen hit...eller hur man nu ska säga.
Mycket bra ställe det här, men det visste du väl redan.

Välkommen, välkommen. Stig in och känn dig som hemma..

1
Bevaka tråden