Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Menar Microsoft allvar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 23:14

Hur kan de lägga upp en sådan här dåligt kodad snutt på sin hemsida? Är det för att Windows media Player är så dålig på mac eller ser det lika pissigt ut under Windows?

Windows Vista lansering. http://www.microsoft.com/windowsvista/default.mspx

Har det bara så enkelt att göra med att "They just have no taste."?

Använd en Quicktime plugin för Windows Media, så behöver du aldrig ens se Windows Media Player

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Använd en Quicktime plugin för Windows Media, så behöver du aldrig ens se Windows Media Player

Vilken skall man använda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-22 23:46
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Använd en Quicktime plugin för Windows Media, så behöver du aldrig ens se Windows Media Player

Jojo, det vet jag tack. Men är kvalitén så jävla dålig under Windows som det som jag ser på min mac?

Så nästan ut som lite Finder-bildspels-effekter/iPhoto-resize-effekter i den där videon, det flög förbi nån bild där en gubbe satt vid datorn och lekte med sina digitala bilder.
Håller med om kodningen f.ö., det är ju pinsamt. Men deras Windows-servrar kanske inte pallar högre belastning?

47 Kbps, kanske i minsta laget japp. Men det lär nog vara lite tryck på sajten.
Eller så filmade nån med mobilen.

Ursprungligen av acke:

Hur kan de lägga upp en sådan här dåligt kodad snutt på sin hemsida? Är det för att Windows media Player är så dålig på mac eller ser det lika pissigt ut under Windows?

Windows Vista lansering. http://www.microsoft.com/windowsvista/default.mspx

Har det bara så enkelt att göra med att "They just have no taste."?

Det var bland sämsta jag har sett. Hur kan man ha den dåliga smaken att lägga skiten ut på sin egen hemsida när man är världens största mjukvaruföretag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-23 10:05

Jag kollade på filmen med Windows Media Player på en PC. Om presentationen finns inget att säga. Ointressant. WMP kraschade hårt mot slutet av filmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-23 10:46

Windows Hasta la Vista, Baby!

De som står i solnedgången och spanar efter Windows Vista komme att bli gråhåriga innan det kommer. Väldigt talande bild.

1
Bevaka tråden