Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej, goddag, mitt namn heter...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så presenterade jag mig i telefon en gång för länge sedan, då jag skulle kontakta en statlig myndighet i något ärende jag nu glömt.

Hur som helst så heter jag Martin, är uppväxt i Visby och flyttade till Uppsala 1982.
Köpte min första Mac för några veckor sedan, närmare bestämt en Mac mini. Är inte så värst intresserad av datorer, använder mest datorn till att surfa med. Har iofs precis köpt min första digitalkamera (Sony Cybershot DSC-W7), så snart kommer jag nog att använda macen till mer än att surfa med. När jag får ett nytt intresse, (eller vad jag skall kalla det för att byta från PC till Mac) som nu när jag köpt en Mac, så vill jag gärna vara lite påläst, därför har jag hamnat här på forumet.

Senast redigerat 2005-09-29 02:41

Hjärtans hjärtinnerligt jättevälkommen till en skön och inte helt okunnig samling datanötter!

Ursprungligen av sigdarve:

...När jag får ett nytt intresse, (eller vad jag skall kalla det för att byta från PC till Mac)

Åh! Se det där har vi ett aldeles särskilt uttryck för våra kretsar. Det kallar vi nämligen för att ha 'swithcat' och har man gjort det så är man en så kallad 'switcher'. Grattis till det epitetet!
(äsch det visste du ju redan, ser jag nu, eftersom du redan skrivit om det i den här tråden)

Citat:

...som nu när jag köpt en Mac, så vill jag gärna vara lite påläst, därför har jag hamnat här på forumet.

Här finns enormt mycket vetande att ösa ur! Börja med att lära dig att söka effektivt i databasen så inser du att du inte behöver köpa dyra högglansiga månadsmagasin som ändå hunnit bli inaktuella redan innan de når prenemuranterna.

Citat:

Brygger öl, är utbildad öldomare och sysslar lite med Lure-Coursing (simulerad harjakt för vinthundar).

Det där med ölbryggning låter skitkul. Har du några länkar att rekommendera en nyfiken?
/mvh David S (som i efteråt har redeligerat sitt inlägg en smula sedan verkligheten hunnit ifatt honom)

Tack för välkomnandet! Har lite dålig koll på hur man hanterar ett sånt här php-forum. Var kan jag hitta info om hur man skriver inlägg, citerar o.dyl. på ett snyggt sätt?Så som föregående författare gjort. Vad är det för skillnad på ett snabbsvar och ett nytt inlägg i diskussionen tex? Info om ölbryggning hittar du på www.shbf.se förmodligen sveriges underbaraste förening med c:a 1000 medlemmar.
/Anders

Ursprungligen av sigdarve:

Tack för välkomnandet! Har lite dålig koll på hur man hanterar ett sånt här php-forum. Var kan jag hitta info om hur man skriver inlägg, citerar o.dyl. på ett snyggt sätt?Så som föregående författare gjort. Vad är det för skillnad på ett snabbsvar och ett nytt inlägg i diskussionen tex? Info om ölbryggning hittar du på www.shbf.se förmodligen sveriges underbaraste förening med c:a 1000 medlemmar.
/Anders

Det lär du dig snabbt. Snabbsvaret finns där som ett formulär att snabbt slänga iväg ett svar med. Under den rutan bör du finna en knapp som det står 'avancerat' på. Om du klickar på den bjuds du en rad möjligheter att skriva understruket, kursiverat eller kanske fetstilt.
I anslutning till varje inlägg finns också en knapp på vilken det står 'citera' på. Klicka på den och du kommer till samma 'avancerat'-läge som nyss men med det aktuella inlägget mellan citations-taggar. Pröva dig fram. Jämte knappen 'skapa inlägg' har du en knapp som heter 'förhandsgranska' Använd den om du vill vara säker på att lägga läsliga inlägg i trådarna.
[right]sedan kan man ju alltid roa sig med att högerställa[/right][center]eller kanske centrera texten.[/center]

  1. för det första

  2. för det andra

  3. och sist men inte minst för det fjärde

och så kan man ju lägga in bilder på sin hushållsmaskiner:

...nähä, det kunde man inte längre, men en länk bidde det!

Kör hårt och experimentera lite. Här på 99mac är det kotym, med all rätta, att inte förlora fokuset fullständigt. Det finns ett väldigt trevligt systerforum som heter offtopic. Där kan du ännu friare testa forumets tekniska kvaliteter och struntposta efter behag.

/mvh david

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-21 22:43
Ursprungligen av David Slättne:

och så kan man ju lägga in bilder på sin hushållsmaskiner:

...nähä, det kunde man inte längre, men en länk bidde det!

OT: Säg till om du tröttnar på bryggaren, jag kan adoptera den.

Välkommen. Som "icke-nörd" har du verkligen valt rätt dator. Surfa, maila, ladda ner foton från digitalkameran osv. är roligt och lätt på Macen.

Var i Visby förra veckan, på jobb visserligen, men hann ändå med ett par klosteröl. Inte alls illa pinkat ute på ön.

1
Bevaka tråden