Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Peter a.k.a thevil

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag heter Peter, bor på Södermalm i Stockholm.
Har tidigare arbetat som brevbärare, VD och Creative Director. Nu har jag ett företag som arbetar med programutveckling, ett som arbetar med infrastruktur till nästa generations videoapparater (typ TiVo, Windows MCE et cetera) och själv jobbar jag numera som konsult inom det område som för tillfället faller mig in.

Är intresserad av arkitetktur, formgivning, industridesign och interaktionsdesign.
Tycker om att grotta ner mig i affärsstrategiska frågor och litteratur.

Älskar att starta nya projekt.

Ägnar mycket tid och kraft åt att förändra saker i samhället som jag tycker är galet, men är inte intresserad av partipolitik eller politiska spørsmål per se. Koncentrar mig sas dit där gummit möter asfalten. (De senaste månadernas lobbyprojekt har bland annat berört apatiska flyktingbarn, priset på kollo och psykvården i allmänhet.)

Målar och skriver.
Håller på att skriva en deckare, en politisk thriller, en nyckelroman och en Mac OS X bok.
Älskar att göra old-school ikoner, dvs med bara svarta och vita pixlar.

Det är tisdagsjazz i Arkitekturmuseets trädgård. Om det inte regnar så sitter jag nog där och lyssnar varje tisdagskväll hela sommaren.

Tränar Muay Thai, ashtanga yoga och pilates.
Simmar flera gånger i veckan.

Jag är moderator på Macworlds OS X forum och skriver nyheter på Macfeber.
Finns på thevil@gmail.com (Skriver in min bloggadress när jag har fått mitt nya domännamn.)

Välkommen.
Oj, många järn i elden, måhända något hypomant...

OT men nyfiken, vad lobbar du för inom "psykvården i allmänhet"?

/Jerker

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 09:05

thevil som i macpressens gamla forum gjorde allt för att skydda sin identitet.(om jag minns rätt, det var ju inte igår precis) Hur kommer det sig att du "kommit ut" nu?

Ursprungligen av mikotekniko:

thevil som i macpressens gamla forum gjorde allt för att skydda sin identitet.(om jag minns rätt, det var ju inte igår precis) Hur kommer det sig att du "kommit ut" nu?

Jag har ju tvärtom haft som princip att inte dölja vem jag är, men det finns tillfällen då jag förstår alla som kör med konstiga alias.

Fan, blev stressad bara av att läsa inlägget

Själv går jag under om jag har mer än tre saker på gång samtidigt....

Hejhej, du är ju inte ny här direkt, men välkommen hit!

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

OT men nyfiken, vad lobbar du för inom "psykvården i allmänhet"?

Något generaliserat/förenklat.

Vissa grupper av människor får av olika skäl inte den vård de behöver. Exempelvis missbrukare, hemlösa, "olagliga" flyktingar och brottslingar. Läkare och poliser som ser detta varje dag hatar det och blir till slut håglösa och orkar inte tjafsa för att få politiker att försöka göra något åt det. Men, det orkar (oftast) jag.

De flesta personer som jobbar med politik håller (oavsett partifärg) med om att det är tokigt att det är så här, men det är ändå inte så enkelt att göra något åt det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-20 15:48

Som gammal Macmissbrukare så känns det tryggt att ha en sån som thevil att ty sig till ifall det kniper.

Ursprungligen av mikotekniko:

thevil som i macpressens gamla forum gjorde allt för att skydda sin identitet.(om jag minns rätt, det var ju inte igår precis) Hur kommer det sig att du "kommit ut" nu?

Av några olika skäl.
Jag jobbar inte längre som konsult med Macrelaterade saker, ingen känner mig längre hos Apple eller hos Macåterförsäljarna och nu har jag skrivit in mitt namn så många gånger på så många Mac-ställen att det det kändes som om alla visste vem jag var ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-22 23:31
Ursprungligen av thevil:

Av några olika skäl.
Jag jobbar inte längre som konsult med Macrelaterade saker, ingen känner mig längre hos Apple eller hos Macåterförsäljarna och nu har jag skrivit in mitt namn så många gånger på så många Mac-ställen att det det kändes som om alla visste vem jag var ändå.

Ok, då fattar jag varför du ville hålla dig hemlig. Själv har min titel som återförsäljare fått mig att tänka mig för många ggr innan jag skrivit. Vad jag skriver här påverkar vad folk tycker om Kullander vad det än handlar om, på gott och ont. Det blir lätt lite hämmande och framför allt vill jag inte skriva något dumt som får konsekvenser i arbetet.
Samtidigt tycker jag det är viktigt att återförsäljare gör sig hörda så att alla andra får mer insikt i vårt arbete och vår relation till Apple. Om folk visste hur svårt/ovisst/olönsamt det är att vara en Apple-ÅF så skulle antagligen kraven på oss vara annorlunda. Nu blev det lite OT men what the häck... Nu ska jag fortsätta njuta av min inbrottsfria semester. Vi har en massa hundar, så här är det svårt att smyga in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-20 19:05

Trevlig presentation! Måste nog också börja göra något av mitt liv.

Nu sticker jag på semester i en vecka eller två.
Hej.

Jaha. Det blev en kort semester.

Inbrott på reklambyrån. Tjuvjävlarna gjorde inbrott i våningen bredvid och gick sedan in genom väggen.

Enligt vaktbolaget så saknas ingenting.

Ska dit imorgon och kontrollera att det stämmer. Hoppas att de blev bortskrämda av larmet.

Ok, nu ska jag göra ett seriöst försök att ta semester.
Hinner iof säkert titta in en gång till imorgon.

Tack för en intressant presentation thevil!

Ha en fortsatt trevlig semester mikotekniko

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-01 23:48

Hur bär du dig åt för att alltid vara så 1337?

(trevlig presentation!)

Ursprungligen av tei:

Hur bär du dig åt för att alltid vara så 1337?

(trevlig presentation!)

Det har jag också undrat över - plocka bort ett gammalt inlägg för varje nytt?

Eftersom jag inte hade så mycket att göra tidigare så har börjat skriva för Macworld. I det nummer som är ute nu har jag skrivit ihop felsökningsguiden och i tidningen innan detta nummer har jag skrivit ihop tips-artikeln.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-07 19:39
Ursprungligen av thevil:

Eftersom jag inte hade så mycket att göra tidigare så har börjat skriva för Macworld. I det nummer som är ute nu har jag skrivit ihop felsökningsguiden och i tidningen innan detta nummer har jag skrivit ihop tips-artikeln.

Har läst båda artiklarna och tycke att de var mycket intressanta och bra skrivna, även om jag redan kände till en hel del efter att ha hängt här på 99Mac ett tag. Gillade även designen på artiklarna med olika rutor mm, (lite MacMagasin som fans i slutet av 90-talet över det hela) tycke att det var mycket mer lättlast än om det bara skulle var en uppräkning med vanlig text. När jag läst färdigt undrade jag om det var den thevil som jag sett här på 99Mac, och det var det ju.
Hoppas att du fortsätter att skriva artiklar för Macworld.

Ps Gillade även din presentation som var mycket bra och intressant. Ds

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-06 21:51

Thevil är ju en trevlig kille, men börjar detta närma sig...."11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta".. eller har jag missuppfattat den regeln.
Ps.
No hard feelings Thevil.
Ds

Yes!!

Så man får inte berätta vad man jobbar med? Då skulle många bli kickade härifrån..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 22:02
Ursprungligen av Yes:

Thevil är ju en trevlig kille, men börjar detta närma sig...."11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta".. eller har jag missuppfattat den regeln.

Ursäkta, men var inte det där en smula överdrivet? Karln måste ju få berätta vad han pysslar med. Jag ser iallafall inget somhelst fel i Thevils inlägg.

Det vore en annan sak om hans inlägg vore förtäckt reklam för hans arbetsgivare eller något lamt försök till viral marknadsföring, eller vad tycker du Yes?

Nej, det var roligt att läsa att Thevil nu sprider sina kunskaper även via macworld. Man kanske borde köpa ett nummer?

SJälvklart är det ok att berätta vad man sysslar med. Regeln finns för att förhindra missbruk, vilket thevil på inget sätt ägnar sig åt.

Med andra ord så kan ni lägga ner den diskussionen och istället glädja er åt att ni har en duktig skribent och expert här på forumet

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-07 16:55

Å, thevil, min store idol. Alltid trevlig och hjälpsam.

En gång i tiden, på Macpressens tid, hjälpte han mig på ett sätt jag aldrig glömmer. Jag hade filmat årets julfirande och sen suttit "flera dygn" och redigerat filmen när plötsligt allt bara gick sönder. Alla på Macpressens forum försökte hjälpa mig men inget gick att göra.

Då kom thevil - typ som Fantomen liksom. Jag fick skicka filmkoden till honom och han lagade allt.

Thevil - min hjälte . . . .

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-08 14:32

Vill bara skriva under på berömmet när det gäller artiklarna i de senaste MW... det är sällan man lär sig så mkt matnyttigt på så kort tid! Kanonjobb!

1
Bevaka tråden