Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sovande Bt tangentbord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-07-20 12:58

Har ett irriterande problem vid inloggning med apple bt tangentbord.
Det tar ca 10 sekunder från det att inloggningsrutan kommer fram till att man kan börja skriva med tangentbordet. Innan dess så tar det inga inmatningar.
Det är precis som det är i viloläge. Fel eller är det så?

/Kalle

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-20 13:13
Ursprungligen av Takaie:

Har ett irriterande problem vid inloggning med apple bt tangentbord.
Det tar ca 10 sekunder från det att inloggningsrutan kommer fram till att man kan börja skriva med tangentbordet. Innan dess så tar det inga inmatningar.
Det är precis som det är i viloläge. Fel eller är det så?

/Kalle

Hmm vet inte men jag har en blåtand telefon och det tar tid där också för att de ska hitta varandra. Men där finns det som alternativ hur snabbt datorn skall ta kontakt igen typ engång i sekunden eller engång per 10 min, eller nåt ditåt. Kanske den möjligheten komm med salling clicker kommer inte ihåg exakt och sitter på jobbets pc nu så jag kan inte kolla.

har nåt liknande.
ibland så känner den inte av tangentbordet eller musen vid
start och måste då gå igenom den där sökproceduren man gör
första gången man användet det. tar ju inte många sekunder och
har hänt en 4-5ggr kanske. men lite irriterande.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 13:28
Ursprungligen av mayweather:

har nåt liknande.
ibland så känner den inte av tangentbordet eller musen vid
start och måste då gå igenom den där sökproceduren man gör
första gången man användet det. tar ju inte många sekunder och
har hänt en 4-5ggr kanske. men lite irriterande.

Precis samma grej för mig!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 14:08

Om det är tangentbordet som sover så skulle det kunna hjälpa om du trycker på valfri knapp på tangentbordet samtidigt som du startar datorn, då borde tangentbordet hinna vakna lagom till inloggningsrutan visas. Jag kan tyvärr inte testa då jag sitter med trådat tangentbord, men det tipset fungerar rätt bra för min trådlösa mus.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-20 14:50
Ursprungligen av Takaie:

Har ett irriterande problem vid inloggning med apple bt tangentbord.
Det tar ca 10 sekunder från det att inloggningsrutan kommer fram till att man kan börja skriva med tangentbordet. Innan dess så tar det inga inmatningar.
Det är precis som det är i viloläge. Fel eller är det så?

/Kalle

Har precis samma problem som du. Innan uppdateringen som kom var det helt hopplöst. Jag var tvungen att ha ett usb-tangentbord hemma när bt inte ville vara med.

/Alfons

Min dator vaknar med tryck på tangentbordet, men efteråt funkar inte tangentbordet. Jag måste då stänga av och sätta på tangentbordet manuellt att det ska funka...och då kommer meddelandet med tangentbords-ikonen: "kopplingen förlorad". Sen funkar det....

1
Bevaka tråden