Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det hårddisk med inbyggd TV?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I dessa dagar när var och varannan DvD-spelare har inbyggd hårddisk och marknaden svämmar över av externa diskar, har nån firma kommit på att förse en extern HD med TV-mottagare och scart-kontakt för att slippa köpa en DvD-spelare om man ändå bara ska kolla inspelade program på sin TV.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-19 09:44

Inte vad jag vet i alla fall. Det låter som en produkt som säkerligen kan finnas borta i Taiwan-Japan-trakterna men det är nog inget som finns på den svenska marknaden i alla fall. Du får väl tipsa någon tillverkare så kanske den dyker upp..

  • Oregistrerad
  • 2005-07-19 10:49

Tja, Boxer-mottagare med HD typ Force 530T är väl en sådan produkt...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-07-19 11:24

TiVo är ju en väldigt populär produkt i USA som erbjuder just det du beskriver (och lite till)

Tack å tack, Force 530 verkar vara min grej, hoppas den har dubbla mottagare bara...
Det här med att ha en DvD-brännare verkar vara mer och mer att gå över ån efter vatten. hitills har jag aldrig kollat på nåt inspelat annat än på TV:n som brännaren är ansluten till.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-19 13:59

Nop, Force 530T har inte dubbla mottagare men sett andra modeller som har det. Med Force 530T som har 80GB får man plats med ca 50h inspelat material (beroende på utsänd kvalitet). Saknar dock en DVD-brännare för att enkelt arkivera undan ett par konserter och ett gäng barnfilmer som ligger och tar plats nu, men som jag ändå vill spara.

Ursprungligen av tonbe370:

Nop, Force 530T har inte dubbla mottagare men sett andra modeller som har det..

Vad kan det vara för modeller,

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-07-19 16:48

Handan DVB-T6000

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-19 17:17

Det skulle vara kul och se en tv med inbyggd HD

Ursprungligen av Fred!:

Det skulle vara kul och se en tv med inbyggd HD

Nej! Med en diskett-station såklart!
...fattar väl alla, då kan man ju även SPARA text-tv filer!! :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-20 06:27

Nej! Hålkortsläsare, sedan kan man spela in hela vinter os på hålkort, och sen...

Skojar du eller? Det skulle väl vara grymt om man kunde spela in program direkt i tv:n utan vare sig video eller dvd-r spelare.. Sådanadär tillfälliga program du vet, som man ändå aldrig sparar när man sett dom en gång. Även för paus funktion som finns i en av Nokias digitalboxar.

Senast redigerat 2005-07-20 06:57
  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 11:50
Ursprungligen av Fred!:

Det skulle vara kul och se en tv med inbyggd HD

gamal tråd , men;
Humax har en 32" tv med 40G hårddisk, 2 digitala mottagare + en analog.

1
Bevaka tråden