Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktigt tråkig presentation

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha... Då skriver man sitt första inlägg här då efter att ha varit inne och läst under en längre tid.

Det tråkiga är bara att jag skriver detta från en PC...
Jag hade inbrott på kontoret i natt och dubbelprocessor-G5:an lyste med sin frånvaro när jag väl kom hit.
Det verkade som att de inte hade så mycket tid på sig då Cinema Displayen stod kvar.

Kom ihåg att ta backup!!! Jag har slarvat med det och alla mina senaste jobb och andra viktiga dokument är nu förlorade.

Tips på hur man kan hitta en stulen dator är hemskt välkomna.

/robert

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-19 10:23

Oj, jag beklagar verkligen förlusten! Förstår att det måste kännas hur surt som helst. Inte bara datorn heller, dessutom alla dina senaste jobb? Skit..

Det var ju någon här på forumet som spårade sin dator genom att killen som snott den använde hans MSN, men det är väl oftast svårt att spåra en stulen dator. Håll utkik på försäljningssajterna för Mac:ar (MacTorget, MacWorlds forum, här, Blocket.se m.fl.).

Jo... Jag satt precis och läste om det.

Jag är så slarvig!! Fan.

Hur vet man sin macadress?
Måste rota rätt på alla papper från köpet. Serienummer måste väl finnas där?

/Robert

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-19 10:42

Ditt serienummer finns säkert i papperen från köpet ja. Det går ju även att se via Äpple --> Om den här datorn --> klicka på versionsnumret på OS X ett par gånger men det hjälper ju knappast dig.

Har inte riktigt koll på hur man får reda på sin MAC-adress. Jag kan se de via min routers DHCP-utdelning men det hjälper ju tyvärr inte heller dig så mycket. Någon annan vet säkert.

Det verkar kört för mig.
Inet serienummer på kvitto/faktura och Apple Support kunde inte hitta min registrering (det är tydligen så att den inte alltid går igenom och lagras hos Apple).

De kunde hitta de köp jag gjort på Applestore men det hjälper ju föga då jag köpte datorn på Macoteket i Stockholm.

Ska kolla med teknikerna på kontoret om de kan hitta MAC-adressen men det känns rätt kört nu som sagt. Tack för tipsen...

/Robert

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-07-19 11:20

Om du har kartongen kvar står serienummer och mac-adress på den, men det kanske du inte heller har?

1
Bevaka tråden