Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i mina program på min iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-15 13:15

Min bror har en iMac G5 och har fått ett problem, i Finder och i-programmen fungerar ljudet helt som det ska men i resten av hans program bland annat Safari, QuickTime Player och The Sims 2 fungerar inte ljuden alls, helt tyst! Jag gjorde en ny användare till brorsan för att se om den gamla kraschat, men den nya fungerade lika dåligt. Har ni någon aning om vad detta kan bero på? Är det någon simpel inställning som gör alla program tysta (skulle knappast tro det)?
Tacksam för hjälp!
/Henke

Testat reparera behörigheter i program-Verktygsprogram-Skivverktyg och sen startat om?

  • Medlem
  • 2005-07-15 15:42
Ursprungligen av apple4ever:

Testat reparera behörigheter i program-Verktygsprogram-Skivverktyg och sen startat om?

Inget försvinner väl när jag reparerar behörigheterna?

Ursprungligen av Henke:

Inget försvinner väl när jag reparerar behörigheterna?

Med lite tur försvinner problemen. Inget annat.

  • Medlem
  • 2005-07-15 17:23

Det hjälpte tyvärr inte att reparera behörigheter..
Får väl ta och ringa till Apple..

Gör så

  • Medlem
  • 2005-07-20 13:56

Har nu snackat med Apple och eftersom iMacen är äldre än 3 månader så har jag ingen telefonsupport... Det sa att jag kunde köpa Apple Care eller en "engångssupport", om det visar sig att det är fel på hårdvaran får jag tillbaks pengarna för "engångssupporten", men jag vill varken punga ut 2000 spänn för apple care eller 459 kr för support när jag nästan är helt säker på att det inte är hårdvaran det är fel på. Jag har gjort ett hårdvarutest och det visade inga fel. Jag är rädd att det enda sättet är att radera och installera om systemet, det är ju mycket arbete så jag är tacksam om ni har några andra förslag som jag kan pröva innnan.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-20 16:03

Om har tillgång till en annan hårddisk/partition, eller kan låna en sådan, kan du ju installera samma system där och se om problemet kvarstår!

1
Bevaka tråden