Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag skada min PowerBook genom att ha den i solen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-11 21:12

Sådär, värmeböljan har slagit mot oss alla vilket iofs är skönt!

Men, jag sitter på trådlöst och har länge funderat på att sätta mig på balkongen under dagarna, men hur bra mår en Powerbook av värme? Jag menar, datorerna är ju knappast svala inne i lägenheten, hur mår dom då när dom arbetar i stekhet sol?

Kan man köpa fläktar eller dylika kylsystem? Ska man kasta in datorn i kylen imellanåt eller?

Någon som vet mer om detta?

i somras när jag hade min pismo, så var jag tvungen att ha 2 videokassetter plaserade under datorn på sidorna + 2 dvd fodraler, sen mellan kassetterna/fodralerna så hade jag en gammal 120mm fläkt(samt nåt stöd för fläkten så att luft kunde strömma genom) som jag hade kopplar till en 12v AC/DC adapter.
Funkade iaf, men lite ostabilt om man ska skiva med tangentbordet.

Du kan ju ha datorn i skuggan (paraply tex). Man ser ändå inget på skärmen i soljus.

Nästan ALLT skadas i direkt solsken. Kolla vilka arbetsteperaturer som rekomenderas för din apparat...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-15 11:41

Mm.. nej jag gör som så att jag sitter o solar i solen så får jag arbeta i skuggan eller inomhus. Känns på något sätt dom det mest rätta att göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-15 13:45

Även om du sitter i skuggan, utomhus, reflekteras solstrålar från olika objekt, och du blir mer solad än om du satt innomhus.
(Iofs beror det på omständigheterna, men, ju färre förhindingar mellan dig och objekten som reflekterar ljuset , ju mer solbränna.)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-07-18 00:52

Jag fäller upp ett stort paraply med en handduk över om jag har datorn med mig ut på balkongen. Att sitta och jobba utomhus när det är så varmt/ljust är ingen större mening med - Man pallar inte för det är så varmt + att man inte ser så mycket på skärmen. Men spela lite musik å kanske skriva ett mail funkar fint.

  • Medlem
  • 2005-07-18 22:49

appråpå detta, finns det några skärmkepsar som fungerar bra på powerbooks? speciellt 12" modellen i sverige?

1
Bevaka tråden