Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Barco Calibrator line

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har möjlighet att få köpa en c:a fyra år gamal Barco calibrator line 19" med tillhörande kalibreringsutrustning. Jag känner skärmen väl (då jag jobbat med den sedan den kom till min arbetsplats) och den ska tydligen klara mer än 20 000 "brinntimmar". Tyvärr har jag ingen aning om vad man kan tänkas betala för den. Har för mig att nypris låg på runt 30 000 ex moms. Någon med en minsta aning? Hittar just ingen som kränger begagnade Barcoskärmar på nätet.

Vänligen

/stefan

Senast redigerat 2005-07-15 06:44
  • Medlem
  • 2005-07-14 18:35

Personligen skulle jag inte betala något alls. De väger mycket och tar stor plats. Jag har krängt rätt dyra skärmar för en trehundring, bara för att bli av med dem.

Jag skulle inte se det som att du har möjlighet att köpa, utan att den som säljer har möjlighet att sälja. Rimligt pris kan vara en femhundring tycker jag, särskilt om du känner personen... Jag tror inte att 19" kostade 30 000 plus moms faktiskt, dessutom är det inte relevant.

Network Innovation slutade sälja Barco för länge sedan, undrar om du ens kan få service på den?

Jag tror STFM har rätt - stora CRT-skärmar har definitivt tappat sin charm och andrahandsvärdet. Jag har två LaCie 22" skärmar som är minst sagt svårsålda

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-22 18:53

Har du vägarna förbi Lund kan du få en Sony CRT 23" wide av mig.
Ger perfekt gråskala utan bandningar eller färgskiftningar, lättkalibrerad. Utmärkt färgåtergivning.
Mikael

  • Medlem
  • 2005-07-22 19:01
Ursprungligen av miri:

Har du vägarna förbi Lund kan du få en Sony CRT 23" wide av mig.
Ger perfekt gråskala utan bandningar eller färgskiftningar, lättkalibrerad. Utmärkt färgåtergivning.
Mikael

Helt rätt! Vad kostade den när den var ny? Jag har för mig att den var snuskigt dyr... och tung. Man borde kunna använda den som en väldigt bra HDTV-monitor.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-22 19:28

Tung är bara förnamnet, Pris bra över 20 + moms 2001

Funkar den som hdtv monitor?
inte ens tänkt i de banorna
Mikael

1
Bevaka tråden