Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mlnet på Mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ohoj, jag har försökt installera Mlnet, men det går så där. Jag har en gammal Imac och en Powerbook som delar nätverk. Jag vill kunna söka efter filer (tex torrenter) på Powerbooken men låta Imacen sköta nedladdningen. Har installerat programmet utan problem, men:

* Från Powerbooken kommer jag inte åt Mlnet på Imacen, vare sig via webbinterfejset eller Mlmac. Hur kan jag skicka sökningar till Imacen från Powerbooken?

* Jag får bara upp Donkey på Imacen. Hur får jag Bittorrent, Gnutella etc att funka?

* Kan söka och hitta filer på Imacen, men nedladdningen startar aldrig.

* Portar: Har öppnat alla tillämpliga portar i min router och forwardat dem till Imacen. Något mer som behöver göras där?

...och för att inte oroa 99mac-administratörerna: Jag laddar förstås bara ned upphovsrättsskyddat material med upphovspersonernas tillstånd, t ex från Legaltorrents.com.

Håller ett öga

Ursprungligen av halsnalle:

Från Powerbooken kommer jag inte åt Mlnet på Imacen, vare sig via webbinterfejset eller Mlmac. Hur kan jag skicka sökningar till Imacen från Powerbooken?

* Jag får bara upp Donkey på Imacen. Hur får jag Bittorrent, Gnutella etc att funka?

* Kan söka och hitta filer på Imacen, men nedladdningen startar aldrig.

* Portar: Har öppnat alla tillämpliga portar i min router och forwardat dem till Imacen. Något mer som behöver göras där?

Har du öppnat portarna i Imacens brandvägg också?

Ursprungligen av morgan_a:

Har du öppnat portarna i Imacens brandvägg också?

Brandväggen är avstängd i båda datorerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 14:04
Ursprungligen av halsnalle:

Brandväggen är avstängd i båda datorerna.

Har du ett asdl modem med nat inställningar och separat firewall?

Ursprungligen av juanito:

Har du ett asdl modem med nat inställningar och separat firewall?

Nä, jag har en separat router med brandvägg.

Nu har jag dock lyckats ladda ned filer, men bara från Edonkey. De övriga nätverken tycks inte funka.

1
Bevaka tråden