Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Mac Mini nu?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-14 11:25

Hej.
Jag är grymt sugen på att köpa mig en Mini nu, men det har ju varit mycket snack om uppgraderingar till den nu den senaste tiden. Dock blev det ju inget varken den 7:e eller 12:e, och nu börjar jag ledsna på att sitta och vänta hela tiden...

Så, ska jag köpa mig en Mini nu?

Nån som vet när ATI chipsen med gamla firmwaren tar slut egentligen?

Om du är nöjd med den nuvarande hårdvaran och tycker att du klarar dig på den så köp...ingen annan ska ju säga till dig när just du ska köpa.

Ska man bara tänka på att saker och ting uppgraderas så kan man ju aldrig köpa en dator för där händer de ju grejer hela tiden...

jag köpte iaf en mini för nån vecka sedan och jag kommer inte ångra mig om en uppgradering kommer snart för jag är nöjd med den som den är.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-14 16:54

Okej... Det låter bra
Det enda som enligt vad jag läst skulle behöva en uppgradering är ju just grafikkortet i Mini:n, men då jag aldrig spelar på datorn så kommer jag antagligen inte märka av det så mycket hoppas jag.

Jag kanske ska ta min sista väntan nu över helgen då jag ändå har rätt mycket att göra, och sen troligtvis lägga ordern på tisdag.

Jag skulle vänta tills Apple har kommit med en lösning till grafik problemen som minin har...
Sök och läs här på forumet det är många som är drabbade.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-14 17:28
Ursprungligen av Tomas Pärlestig:

Jag skulle vänta tills Apple har kommit med en lösning till grafik problemen som minin har...
Sök och läs här på forumet det är många som är drabbade.

Du menar flimmerproblemen på vissa tft-skärmar som är anslutna via DVI?
Jag har en tft med enbart VGA-ingång, så då borde det väl vara lugnt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-14 17:57

Det finns en bra hemsida att kolla Mac modeller, om de är aktuella eller är nära utgående.

http://buyersguide.macrumors.com/

Mycket bra för osäkra köpare.
Livslängden på en Mac-modell är extremt kort jämfört 5-10 år sedan

Ursprungligen av Tomas Pärlestig:

Jag skulle vänta tills Apple har kommit med en lösning till grafik problemen som minin har...
Sök och läs här på forumet det är många som är drabbade.

Förstår inte riktigt när du säger "grafik problem" och "drabbade"?? Jag visste inte att minin hade problem?
Jag tycker 32mb verkar vara nog för att klara Tiger's grafikeffekter och även bildredigering med Photoshop mfl... Vad jag har märkt på DVI anslutning som någon nämnde så kör jag en Benq FP937s+ med DVI och märker inga defekter.
Om det nu är fel på DVI anslutningen eller grafikkretsen så har man väl garanti på skiten?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-07-15 13:50

Köp nu, du kommer inte att ångra dig. Jag har en Viewsonic 19" med DVI, hur klar och fin bild som helst. Det enda man kanske skulle kunna vänta på är väl s-video out och en ljudingång. men det är allt.

1
Bevaka tråden