Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om "switching"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu min första Mac i huset. Personalhyr(köp) i Västerbottens läns Landsting. Är en PowerMac 2x2MHz med 2GB RAM. Jag är, som så många andra, PC-användare både privat och på jobbet men också en envis Linuxanvändare. Jag har en gammal P166 med 64 MB minnen som sedam 4 år går som server och gateway hos mig. Jag inser att den inte kommer att ha evigt liv. Därför skaffade jag "en ny gammal maskin", denna gång em PIII 800MHz. Jag omstallerade den med SuSE9.2 och lät cden stå på automatisk uppdatering i 2 v. Då hade den korrumperat QT-biblioteket så at KDE var oanvändbart. Jag tror det var kicken att byta.
om FreeBSD duger åt MAC duger den säkert åy mig _ Så jag instlallerade FreeBSD på min nya server. Det är snarare lättare att hålla ordnıng på än Linux. Efter att ha installerat om familjens 3 Windowsmaskiner pga virus och spyware bestämde jag mig för att pröva mac. Hittills är det endast framgåmg. Det dagliga rutinarbetet är verkligen enkelt och datorn är berkligen snabb. Jag har hittills inte lyckats "sänka" mskinen.

Ni har för övrigt en trevlig ida med mycketvärdefuyll info

Anders Rydvall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 23:47

Välkommen hit! Här finns det sjukt mycket info att gräva ibland. En sak bara, MAC = ethernet address
Mac = Macintosh. Inte meningen att läxa upp. Håller du på med Linux så kommer ju det knappast som någon nyhet. En småsak kan tyckas men vi macmänniskor är ofta känsliga för det. Lite löjligt men om ett par månader tycker du likadant! Återigen välkommen!

Just nu nördar vi loss i den här tråden om att Apples internet store är nere. (Det brukar komma nya saker då.)

1
Bevaka tråden