Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPRS över bluetooth med Sony Ericsson K700i

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 14:44

Någon som vet var man hittar "script" eller insticksfil som gör att rutinerna för Z1010 dyker upp i modemrutan på bluetoothinställningarna?
Har en PB G4 + Sony Ericsson K700i och kan ej koppla upp mig med Vodafone GPRS, eftersom det saknas Z1010 i menyvalet för bluetoothmodem. Enligt Vodafone måste man välja Z1010, men det finns inte i rullgardinen.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-07-13 14:54

Här har du scripten du behöver:

http://www.taniwha.org.uk/

  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 14:55

kanske funkar något av de här? http://www.taniwha.org.uk/

  • Oregistrerad
  • 2005-07-13 15:22

Man tackar bockar och bugar. Men nu står det "Communication Failed" i stället för "Could not open device" eller "No carrier detected". Fick ner 4-5 olika script. Alla dyker upp i fönstret, men inget av dem verkar fungera. Laddade ner Sony Ericsson 3G-scripten. Var det rätt, tro?

Har du fått det att funka. Sitter med en V600i som jag inte kan koppla upp mig med. Tips?

avnvänd Thaniwa scripten och kolla vilket CID-nummer (externt ID) ni har och använd sedan det scriptet, det är ju viktigt att ha skapat ett "datakonto" i telefonen.
Vissa telefonmodeller kräver att man använder ett användarnamn och ett lösenord för att det skall fungera. (trots att tex. VF säger att man inte skall behöva det, jag brukar använda abc på båda) Det har fungerat för mig och jag har provat en mängd SE -lurar med mac os x.2 och x.3

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-01-27 13:49

Kostnaden för uppkoppling?

Kanske inte rätt tråd men frågar ändå eftersom jag väntar hem min iBook om ett par dagar. Är det vanlig mobiltelefontaxa vid uppkoppling?

GPRS är paketdata och brukar inte gå på samtalstaxa, man kan ju koppla upp med CSD (Circut switched data) och då kostar det som ett "data-samtal" vissa operatörer har väl samma som den vanliga minut taxan, men det är ju värt att kolla med din operatör.

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-01-27 14:34

Tackar!!!

1
Bevaka tråden