Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mejl-problem med 99kronor.com

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-07-12 16:40

Ja ja, jag vet! 99kronor.com är inget vidare, så nu slipper ni säga det…

Men faktum kvarstår. Jag har ett konto där, och nu sedan någon vecka tillbaka når inga mejl fram till min domän heineback.se Funkar inte med webb-mejlen heller.

Fler som också gått på bluffen med 99kronor och har samma problem just nu?

Att få kontakt med dem verkar tämligen omöjligt…

Ska väl försöka flytta över domänen någon annan stans, är det krångligt? Behöver 99kronor agera eller räcker det om jag styr om domänen?

(förtydligar bara att 99kronor inte har med 99Mac att göra, trots sitt liknande namn…)

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-07-12 21:58

Lämnar 99kronor nu och beger mig troligtvis till Manufrog. Blir lite dubbelbetalning, men det är ju inga större summor det rör sig om. Att få återse den mejl som trillat in senaste veckan får man väl glömma dock… Kontot står ju i och för sig kvar hos 99kronor ett tag till…

Bra byte. Har gjort samma byte - du kan glömma att få svar eller nåt ljud alls från 99kr. Manufrog är toppenbra, så byt till dem, men du får peka om och sånt själv, men det är rätt lätt om man läser instruktionerna på nic.se. Lycka till.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-07-12 22:32

99kronor lär väl höra av sig i april när de försöker dra pengar från mitt utgångna VISA-kort om inte annat… Hittar ingenstans på deras sida om hur uppsägning går till. Avvaktar lite ifall om mejlen kan återskapas på något vis.

Testar" Manufrogs support just nu, har mejlat dem och frågat lite om övergången…

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-12 22:40

Det finns en adress till en kille på 99kronor där dem faktiskt svarar... ska se om jag kan hitta den tråden (ett annat forum alltså).
I övrigt så har jag bara hört positivt om Manufrog... många nät-kompisar som har bloggar m.m. som kör Manufrog, och dem verkar riktigt bra och dessutom 'personliga'.

Edit: hittar tyvärr inte adressen.. men det spelar jue egentligen ingen roll eftersom du flyttat :D:P

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-07-12 23:50
Ursprungligen av theoo:

Det finns en adress till en kille på 99kronor där dem faktiskt svarar... ska se om jag kan hitta den tråden (ett annat forum alltså).
I övrigt så har jag bara hört positivt om Manufrog... många nät-kompisar som har bloggar m.m. som kör Manufrog, och dem verkar riktigt bra och dessutom 'personliga'.

Edit: hittar tyvärr inte adressen.. men det spelar jue egentligen ingen roll eftersom du flyttat :D:P

Har inte flyttat ännu, så adressen är fortfarande intressant!

Problem att beställa konto hos Manufrog med Safari och Camino.

Går till startsidan hos www.manufrog.com.
Klickar på "Lite"
Klickar på "Beställ nu!"
Klickar i "Lite" på "Steg 1 (4)" och klickar på "Fortsätt>>" och det enda som händer är att "Lite" blir omarkerat och att jag står kvar på "Steg 1 (4)" och kommer inte längre.

10.4.2 på min maskin och har provat både via Safari Version 2.0 (412.2) och Camino Version 2005042806 (0.8.4) utan att komma vidare till "Steg 2 (4).

Med både Explorer 5.2.3 (5815.1) och FireFox 1.0.4 kommer jag vidare till "Steg 2 (4).

Vad är det i Safari och Camino som gör att jag inte kommer vidare? Är det Manufrog eller Safari och Camino som inte är OK?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-13 10:58
Ursprungligen av Clas:

Har inte flyttat ännu, så adressen är fortfarande intressant!

Okidoki... jag vet en som kan ha den... kruxet är bara att det är en gammal flickvän... och du vet ju hur sånt är ... Jag får smöra lite för henne helt enkelt

1
Bevaka tråden