Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbannade fläkt! Hur reklamera?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-07-11 20:27

Nu har jag tröttnat duktigt på att ha en vinterdator, dvs en dator som bara är någorlunda tyst under vinterhalvåret. Är det över 20 grader i rummet låter min iMac G4 20" som en jumbojet. Typiskt nog väntade jag tills efter garantin gått ut, vilket den gjorde i april. Vad gör jag? Jag tänker iaf inte acceptera detta längre. Det går inte att jobba framför datorn när den låter såhär! Det kan omöjligt vara "rätt" ljud från fläkten, så här mycket lät den inte första sommaren och det är bara marginelt varmare i rummet i år. Har man gjort felet att starta t.ex. Homeworld 2 och spelat lite, för att sedan avsluta och försöka jobba... tja, då går det f-n i mig inte vara kvar i rummet utan att ha iTunes på maxvolym. Applestore går inte maila heller, vad jag kan se?

-- Patrik

Fläktar åldras tyvärr, men så snabbt låter ju lite ovanligt.
Testat att ringa Apple?(vet ej tel nt., men kanske står på deras sajt elller i en manual till datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-11 21:32

du har 2 års reklamation. lämna in den där du köpt den.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-11 21:56

Den är inte full i damm då?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-07-11 23:46

Den är dammfri, så gått som går att lösa utan att öppna den. Jag ringer Apple Store i morgon, så får vi se vad de säger. Men som det är nu är det outhärdligt. Det har kommit mer och mer på senare tid.

-- Patrik

Kanske inte tål värmen helt enkelt.

Ursprungligen av apple4ever:

Kanske inte tål värmen helt enkelt.

Min PB G4 1,5 surrar på som bara den nu när det är så varmt.. Seg e den också...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-07-12 00:39
Ursprungligen av apple4ever:

Kanske inte tål värmen helt enkelt.

Ja, jag misstänker att det är så. Det är ju egentligen uppenbart. Men det vore gott att få det ändrat, om det ens är möjligt.

-- Patrik

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-07-12 01:24

Fläktar brukar väl ha en "livslängd" på 18 månader innan dom börja härja runt o låta?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-07-12 18:28

Nu har jag varit i kontakt med Apples support. Killen jag prata med var både trevlig och kunnig. Vi prova än det ena och än det andra, men han fick se sig besegrad. Han påpekade att han aldrig någonsin hört en så högljudd Mac som min. Jag fick numret till en lokal Apple-verkstad, som dessvärre verkar ha semesterstängt. Men nu JÄVLAR ska datorn bli tyst, om jag så ska behöva betala den en gång till.

-- Patrik

  • Oregistrerad
  • 2005-07-14 14:06

Härligt:)
Min Imac G5 snurrar på som bara den, trots sträckkörning och värme i rummet..
Är väl bara en tidsfråga..får låta henne vila någon natt nu.

1
Bevaka tråden