Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI 9800Pro fläkten

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-10 19:06

Funderar på att byta ut min fabriksmonterade fläkt på ATI 9800Pro-kortet mot ett Zalman VF-700.
Är det någon som kan säga om Zalman är mycket tystare? För att testa huruvida den nuvarande fläkten är bullrig eller ej, drog jag ur kontakten, och testkörde. Kunde inte märka någon större skillnad.
Jag har inte hittat några klagomål på ATI-kortet.

Om du inte kan höra skillnad på ljudet med eller utan fläkt så spelar det väl ingen roll om Zalmans fläkt är tystare. För vem då?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-10 20:30

Så sant! Onödigt att skapa ett problem.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-11 15:34

Radeon 9800 Pro låter som ett jävla as ju! Jag har provat att stanna fläkten på mitt kort, och det blir genast mycket tystare.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-11 21:57
Ursprungligen av hugin:

Radeon 9800 Pro låter som ett jävla as ju! Jag har provat att stanna fläkten på mitt kort, och det blir genast mycket tystare.

Kan varmt rekommendera Zalman VF-700. Något annat som väsnas är fläkten som sitter på min Sonnet 1.2GHz-kort. Funderar på en 60mm Papst. Någon som har ett bättre förslag?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-11 22:17

Jag bytte till en zalman fläkt, denna: http://www.alinasystem.se/productInfo.aspx?T1=Produkter/Kylning/Fl%C3%A4ktar/Grafik/Chipset/&T2=VF700-CU

Klart mycket tystare, men också mycket större. Fick knappt plats i min G5a & tar upp en PCI-X plats.
Rekomenderas dock varmt då den blev mycket tystare.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-11 22:45
Ursprungligen av hugg:

Jag bytte till en zalman fläkt, denna: http://www.alinasystem.se/productInfo.aspx?T1=Produkter/Kylning/Fl%C3%A4ktar/Grafik/Chipset/&T2=VF700-CU

Klart mycket tystare, men också mycket större. Fick knappt plats i min G5a & tar upp en PCI-X plats.
Rekomenderas dock varmt då den blev mycket tystare.

Det är den jag har beställt! Jag blev rådd att ta den helt i koppar, lättare!

En chassi-fläkt jag vill varna lite för, är Vantec Stealth. Den lät bra när jag läste om den, men...

Sonnet, vill inte lämna någon information om fläkten på processor kylflänsen.

1
Bevaka tråden