Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare i PHP söker tips

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-08 10:30

Jag är en total nybörjare i programmering men skulle gärna vilja skapa en website där PHP används. Planen är att göra en lista över webhotell och då skulle jag vilja ha dessa sidor:

1. En sida om varje webhotell där deras features listas (samma tabell för alla för lätt jämförelse)
2. Funktion för att jämföra olika webhotell sida vid sida
3. Sökfunktion bland webhotellen
4. Klickräknare för att se vilka som är populärast
5. Standardiserad sidhuvud och sidfot som finns på alla sidor
6. Annonshantering

Att helt lära sig PHP känns som ett oöverstigligt projekt. Letade lite efter enkla gratisskript som man kan bygga från men har inte hittat något bra än. Finns det sådana?

Såg att man kan bygga PHP-sajter i Dreamweaver. Får man någon hjälp då eller får man börja från början?

Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-08 10:32

Det är inte alls oöverstigligt att lära sig php och det är nog ett måste att kunna det om du ska få ihop siten som du vill. Köp en bra bok och börja plugga

Varför köpa en bok?
Vi sitter ju alla på världens största bibliotek, bara sök. Finns massor med skolor!
Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-08 12:47
Ursprungligen av patriccarlsson:

Varför köpa en bok?
Vi sitter ju alla på världens största bibliotek, bara sök. Finns massor med skolor!
Lycka till!

Du kan inte ta med din powerbook i badet

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-08 23:46

Tack för alla snabba svar! De uppskattas verkligen. Jag har ytterligare en fråga: hur gör jag den enkla databasen där jag sparar informationen om de olika webhotellen t.ex.? Vilka program använder man till detta?

  • Medlem