Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämpliga USB hörlurar med mikrofon?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill gärna prova det nya programmet "Gizmo" som troligen är ett snäpp vassare än "Skype" och behöver då USB hörlurar med mikrofon till ett vettigt pris - vem vet var dom finns och vad som är ett rimligt pris. Ska ha detta ihop med Powerbooken. Har förvisso blåtand headset till min Motorola Razr som kanske kan funka men vill ha att det sluter tätt kring öronen.

http://www.gizmoproject.com/

[center]

[/center]

Jag har ett par Plantronics Audio 45. Funkar hur bra som helst och om lurarna går sönder så har man USB-ljudkortet kvar och kan köpa ett par "vanliga" lurar att koppla in.

Jag köpte mina på Fona i Köpenhamn men de skall finnas på Siba för 569.-

Linus, nu fattar jag inte - följer det med ett sepparat USB-kort eller... är det den lilla gråa boxen som är ett avsett ljudkort ?? Passar på att säga att jag råkade se dig utanför Akvarellmuseumet i Skärhamn för någon månad sedan men satt och åt inne på krogen då - säj hej till dina föräldrar från mig.

Ursprungligen av Olle@mac:

Linus, nu fattar jag inte - följer det med ett sepparat USB-kort eller... är det den lilla gråa boxen som är ett avsett ljudkort ??

Precis! (den lilla grå boxen är ett USB-ljudkort med mic-ingång och hörlurs-utgång)

Citat:

Passar på att säga att jag råkade se dig utanför Akvarellmuseumet i Skärhamn för någon månad sedan men satt och åt inne på krogen då - säj hej till dina föräldrar från mig.

Det skall jag göra!

[OFFTOPIC]
Det som jag tycker är smidigt med skype är att ringsignalen går i de vanliga högtalarna medan pratet komer i headseatet när jag kör med USB-headsetet.
[/OFFTOPIC]

  • Medlem
  • 2005-07-09 23:49

Ser ut att vara en "converter" från 3,5 mm till usb

Köp något "vanligt" rimligt prissatt headset för PC

Köp sedan en USB-adapter för ljud. En Griffin iMic eller kolla in på www.biltema.se efter artikel 23-300.
Kostar 169:-. Har själv an av varje. Båda funkar perfekt men den första gräver djupare i börsen.

iMic in och ut samtidigt?

Ursprungligen av Kakazooka:

Köp något "vanligt" rimligt prissatt headset för PC

Köp sedan en USB-adapter för ljud. En Griffin iMic eller kolla in på www.biltema.se efter artikel 23-300.
Kostar 169:-. Har själv an av varje. Båda funkar perfekt men den första gräver djupare i börsen.

Har en Griffin iMic. Den har en knapp där man väljer in eller ut. Kan den fixa båda samtidigt som vid ett headset?

Ursprungligen av Olle@mac:

Vill gärna prova det nya programmet "Gizmo" som troligen är ett snäpp vassare än "Skype" och behöver då USB hörlurar med mikrofon till ett vettigt pris - vem vet var dom finns och vad som är ett rimligt pris. Ska ha detta ihop med Powerbooken. Har förvisso blåtand headset till min Motorola Razr som kanske kan funka men vill ha att det sluter tätt kring öronen.

Hej, jag är ny här. Har tänkt börja använda Skype på min Powerbook. Vad vinner man med att gå via USB-porten istället för mikrofon- och hörlurskontakterna på datorn? Och det räcker väl med det ljudkort som finns ombord?

Ursprungligen av Oscar på Leo:

Hej, jag är ny här. Har tänkt börja använda Skype på min Powerbook. Vad vinner man med att gå via USB-porten istället för mikrofon- och hörlurskontakterna på datorn? Och det räcker väl med det ljudkort som finns ombord?

Om du har en inbyggd mikrofon, som i Powerbooken, så behöver du ingen USB-adapter. En del datorer, som tex Mac mini har det inte. Även så finns det vanliga telefoner som man kan koppla till usb-porten och använda med skype.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-17 18:32

Köp ett Logitech USB Headset 250. Mycket bra!

1
Bevaka tråden