Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man tidsinställa FTP?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag skulle behöva få en fil uppladdad till en server på ett visst klockslag. Nu har jag inte möjlighet att sitta vid datorn just då. Finns det någon möjlighet att få ett program som kan göra det år mig?

Just nu kör jag Transmit (som inte verkar ha den funktionallitet), kan något annat program rekomenderas?

Tacksom för hjälp.

/Martin

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-09 12:11

Lägg upp motsvarande i crontab:

curl -u användare:lösenord -T /Users/admin/Desktop/filen ftp://ftpservern/mappen/

Kör själv detta på en maskin som laddar upp en fil varje natt. Fungerar kanon.

Senast redigerat 2005-04-09 17:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-09 16:49

Det där verkar ju fiffigt.

Man skulle ta och göra ett script som komprimerar ens svn-repository och skickar till sin backupserver... I wish

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-09 17:38

svn-repository what???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-09 20:02
Ursprungligen av google define:

Subversion (also known as svn) is a version control system designed specifically to replace CVS, which is considered to have many deficiencies. Version 1.0 of Subversion (released 23 February, 2004) offers the following features: * Most current CVS features* Directories, renames, and file metadata are versioned* Commits are truly atomic* Apache HTTP server as network server, WebDAV/DeltaV for protocol (there is also an independent server process that uses a custom protocol over TCP/IP)* Branchi
en.wikipedia.org/wiki/Subversion

Repositoryt är där versionshanteringsprogrammet sparar sina filer för ett/flera projekt.

1
Bevaka tråden