Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20 tum cinema display Alu till PC med Radeon 9700?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-09 15:52

Jag sitter med ett ATI Radeon 9700 (128mb) till min windowsburk och har en styggelse till skärm. Efter lite resonerande om hur snygga apple's skärmar är och i väntan på nästa powerbook lutar det åt en 20 tummare. Nu är ju frågan hur bra det fungerar ihop med min pc? Jag tänkte preliminärt köra fulingen att köpa prylen på applestore och sen skicka tillbaka om det är döda pixlar eller jag är missnöjd av någon anledning. En sådan anledning kunde ju t.ex. vara att kortet inte stöder native upplösningen för skärmen och det ser illa ut.

Man kan tro att ATI gärna tillhandahöll sån här information, men de säger att det är lite magiskt med ws-upplösningar på deras hemsidor.

Så; Har någon erfarenheter (positiva såväl som negativa) så dela gärna med er...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-09 15:57
Ursprungligen av d99gnu:

Jag sitter med ett ATI Radeon 9700 (128mb) till min windowsburk och har en styggelse till skärm. Efter lite resonerande om hur snygga apple's skärmar är och i väntan på nästa powerbook lutar det åt en 20 tummare. Nu är ju frågan hur bra det fungerar ihop med min pc? Jag tänkte preliminärt köra fulingen att köpa prylen på applestore och sen skicka tillbaka om det är döda pixlar eller jag är missnöjd av någon anledning. En sådan anledning kunde ju t.ex. vara att kortet inte stöder native upplösningen för skärmen och det ser illa ut.

Man kan tro att ATI gärna tillhandahöll sån här information, men de säger att det är lite magiskt med ws-upplösningar på deras hemsidor.

Så; Har någon erfarenheter (positiva såväl som negativa) så dela gärna med er...

Det borde fungera utmärkt. Apple säger ju själv att de nya skärmarna passar till såväl Mac som PC. Vad jag vet har ditt kort en dvi-port?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-09 16:21

Jodå, det sitter en dvi-port där. Frågan är ju om det där ddc för widescreenvisning. På ATIs sidor hittar jag ws-upplösningar 1900x1200 bland annat vill jag minnas men frågan är om just 1680x1050 finns och om det inte gör det, hur bra ser det ut när det inte är native?

Så här skriver apple;
"Så länge som bildskärmskortet har stöd för tekniken DVI med DDC för widescreensvisning, kan du använda Apple-skärmarna med en PC."

1
Bevaka tråden