Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grava skärmproblem iMac G5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en relativt ny iMac G5:a, har haft den i lite mer än ett halvår. För någon vecka sedan märkte jag att min skräm började bete sig underligt. Den blev "randig" i hörnen. Nu blir det bara värre och värre, alltid vid uppstart. Nu är det till och med gula missfärgningar och massor med pixlar i olika fäger som man får bort genom att röra på objekten i fönstret. Detta är inget kul. Särskilt då jag inte haft datorn särskilt länge. Någon med liknade problem som vet hur jag åtgärdar detta? någon som vet vad jag skall ta mig till?

///ledsen switcher

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-09 03:29

Reklamera där du har köpt den! Du har ju fortfarande garanti.

Köpte den via apple store på nätet, så det kan nog bli en smula krångligt antar jag :/

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-07-09 12:45

Kanske denna diskusson http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=69238&page=1&pp=25&highlight=imac+grafikfel kan vara till hjälp, där medlemen TZW beskriver ett grafikfel som verkar likna ditt.

Ja, det är säkert samma fel, och i sådana fall måste du få ditt midplane utbytt.

Tack för hjälpen. Läste tråden och tittade på bilderna. Fick min dator i november, heh. Så det blir till att ringa Apple på måndag. Måste de ta min fina äppledata ifrån mig nu?

Du får installera själv om du vill, men det är nog ganska svettigt. Dessutom tror jag att Apple i såna fall reserverar en ansenlig summa på ditt kreditkort som säkerhet. På det amerikanska forat låter det som om det är lång väntetid på reservdelar, men jag vet inte om det gäller i sverige och just nu. Jag lämnade in min på LAN-master i Stockholm och den var klar efter nio dagar.

Ok. Det låter som att jag får lämna iväg min lilla ögonsten då. Jag tror inte jag vågar ge mig in och pilla i den själv. Bättre att låta proffsen ta hand om det och få stå till svars om det går snett :/
Dags att göra backuper med andra ord. Om det går vill säga, det blir bara värre och värre med skärmen och allt hänger sig

Du får inte längre instalera Midplane själv, utan den måste in på service. Snacka med Applecare så fixar de det åt dig.

  • Medlem
  • 2005-07-26 01:37

Midplane trasigt igen!

Jag fick som så många andra mitt midplane utbytt. Detta skedde i maj i år. Nu har min Imac G5 gått sönder på precis samma sätt...är det någon annan som också haft detta fel 2 ggr? Det hände när jag för en gångs skull haft datorn avstängd ett par dagar....i fortsättningen får den stå på 24/7.....

1
Bevaka tråden