Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GIMP och X11

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej...

Skulle installera GIMP alldeles nyss och fick instruktionen att ladda ner X11 från Apple för att kunna köra GIMP. Jag gör detta och startar installations programmet för X11, då står det att jag inte kan installera på min hårddisk för jag har en nyare version av programvaran, men GIMP säger att jag saknar X11 ?!?!

//underbird

testat instalera via FINK? Då får du med alla dependencies..

Nu e de ju så att jag började använda Mac och OS X igår så jag är inte så hemma på det ännu, har än så länge bara installerat med DMG filer och tycker de går väldigt smidigt.

Hade varit bra om någon kunde berätta hur jag installerar själva X11 eftersom GIMP redan är installerat.

EDIT: Rajje var snabbare att svara

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-08 19:48

Har du testat att först starta X11 och sedan starta gimp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-08 19:48

I 10.4 kan man nog bara installera X11 från installations-CDn.

Öppna filen "Optional installs" som ligger på CDn, så kan du antagligen installera den separat därifrån.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-08 19:52

har du kollat att du inte har x11 redan under Applications/Utilities (program/Verktygsprogram eller nåt på svenska)

Det har löst sig!

Jag gjorde som Rajje sa och installerade X11 från Tiger cdn... Tack för hjälpen !!

Om man inte har installationsskivan med sig, var kan man hitta X11 då? Jag hade det förut men slänge det när jag blev girig med hårddiskutrymmet. Varje gång jag laddar ner en installationsfil så säger den att en nyare version redan finns. Men jag kan inte hitta den, inte ens med spotlight. Och ja, jag har kollat igenom mappen med systemprogram.

Någon som vet vad jag borde göra? Behöver X11 (eller liknande) för Gimp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-14 17:29
Ursprungligen av frazze:

Det låter bra, men jag begriper inte alls hur man hämtar hem det. Man blir refererad till:
X.Org Wiki - Releases/Download

Men när man klickar på en av dessa "mirrors" så får man upp ett index. Vad gör man med det sen?

Hoppas du kan ursäkta min okunskap.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-14 22:39

Först klickar jag på 2.7.1 under Latest Releases. När jag sedan trycker på den blåa texten efter ordet Download så startar nedladdningen. Vad klickar du på för att komma till mirror-sidan hos x.org?

1
Bevaka tråden