Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SONY VGN-A397XP 17 Tums 2.0Ghz m.m. för 16995 Kr inkl moms

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp ni läste rätt Sony värsting bärbar för bara 16995 Kr inkl moms på onoff

Processor: Intel Pentium M760 Internminne: 512 MB Hårddisk: 80 GB SATA Optisk enhet: DVD+-RW Grafik: ATI Mobility Radeon X600 128 MB Skärm: 17" WUXGA, 1920x1200 med X-black Övrigt: PC card, Memorystick pro slott, 3 x USB 2.0, Bluetooth, TV ut, VGA, modem, Lan 10/100, Wlan 802.11g

Ursprungligen av Hunter78:

Japp ni läste rätt Sony värsting bärbar för bara 16995 Kr inkl moms på onoff

Processor: Intel Pentium M760 Internminne: 512 MB Hårddisk: 80 GB SATA Optisk enhet: DVD+-RW Grafik: ATI Mobility Radeon X600 128 MB Skärm: 17" WUXGA, 1920x1200 med X-black Övrigt: PC card, Memorystick pro slott, 3 x USB 2.0, Bluetooth, TV ut, VGA, modem, Lan 10/100, Wlan 802.11g

Batteritid upp till två timmar? Nej tack. Men det var billigt.

Ursprungligen av thurfjell:

Batteritid upp till två timmar? Nej tack. Men det var billigt.

Ja med max i config, ( enligt Sony tekniska avdelning )har man Eco inställning blir det ca 3 - 4 tim

  • Oregistrerad
  • 2005-07-07 23:10

Oj, vilket bra pris. Önskar man inte var fattig student....så man kunde köpa en egen. Jag vill att skärmen ska vara lika bra på Apples laptops som den är på denna Vaio

Verkligen grymt prisvärt, köpläge på denna.

Ursprungligen av donper02:

Oj, vilket bra pris. Önskar man inte var fattig student....så man kunde köpa en egen. Jag vill att skärmen ska vara lika bra på Apples laptops som den är på denna Vaio

Verkligen grymt prisvärt, köpläge på denna.

Jag vet jag köpte en idag!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-07 23:14

Grattis, du kommer att bli sjukt nöjd. Jag brukar få leka med en polares, lätt den bästa Pc jag använt.

Ursprungligen av Hunter78:

Japp ni läste rätt Sony värsting bärbar för bara 16995 Kr inkl moms på onoff

Nej du läste fel det är en utgående modell inte Sonys nuvarande värsting därav det sänkta PRISET. Var såg du att den var på 2Ghz?

Ursprungligen av jazzper:

Var såg du att den var på 2Ghz?

M760= 2,0Ghz. Sök på Google så får du se.

Ursprungligen av jazzper:

Nej du läste fel det är en utgående modell inte Sonys nuvarande värsting därav det sänkta PRISET. Var såg du att den var på 2Ghz?

Det är inte sonys utgående modell utan Sonys nuvarande värsting!

Gå in på sony's hemsida och läs

www.sony.se

Ursprungligen av Hunter78:

Det är inte sonys utgående modell utan Sonys nuvarande värsting!

Gå in på sony's hemsida och läs

www.sony.se

Visst och där framstår 497:an som Sonys "värsting" i A-serien.

Ursprungligen av jazzper:

Visst och där framstår 497:an som Sonys "värsting"

Spelar det nån slags roll över huvudtaget? Hur mycket eller lite värsting den är har ju ingen betydelse för den sparkar ju ändå rumpa med allt Apple kan erbjuda idag i bärbar väg. En intelmac för de pengarna till den specen hade jag köpt utan att tveka.

Ursprungligen av Rickard A:

Spelar det nån slags roll över huvudtaget? Hur mycket eller lite värsting den är har ju ingen betydelse för den sparkar ju ändå rumpa med allt Apple kan erbjuda idag i bärbar väg. En intelmac för de pengarna till den specen hade jag köpt utan att tveka.

För Hunter spelar det nog roll. Sen kan man ju diskutera på vilket sätt en Vaio "sparkar rumpa med allt Apple kan erbjuda idag i bärbar väg" Utrycket sparkar rumpa har jag alltid förknippat med märkbar överlägsenhet och totalt sett så stämmer inte det. Vaions skärms höga upplösning är inte bara en fördel och fyrapinnars Firewireanslutning är ju rätt uselt liksom 1.52 minuters batteritid.

Ursprungligen av jazzper:

Visst och där framstår 497:an som Sonys "värsting" i A-serien.

Det enda som skiljer sig mellan sony's VGN-A497XP och är 512 MB ram mer och 20 GB hårddisk mer annas är det identisk dator där av sonys värsting.

Kolla lite bättre på sonys hemsida!!

www.sony.se

Ursprungligen av Hunter78:

Det enda som skiljer sig mellan sony's VGN-A497XP och är 512 MB ram mer och 20 GB hårddisk mer annas är det identisk dator där av sonys värsting.

Kolla lite bättre på sonys hemsida!!

www.sony.se

Tror nog du får kolla lite bättre själv 497:an har dubbelt så mycket grafikminne, förövrigt är det rätt uselt att Vaio bara kan ha max 1GB ramminne, betyder att en Powerbook med 2GB minne ändå är ett bättre val för Powerusers i många lägen än Vaio och då har jag inte ens nämnt OSX...

Ursprungligen av jazzper:

Tror nog du får kolla lite bättre själv 497:an har dubbelt så mycket grafikminne, förövrigt är det rätt uselt att Vaio bara kan ha max 1GB ramminne, betyder att en Powerbook med 2GB minne ändå är ett bättre val för Powerusers i många lägen än Vaio och då har jag inte ens nämnt OSX...

O så för ca 8000 Kr så ska jag få 128Mb mer grafickminne och 512Mb ram samt 20Gb mer HD det är det inte värt priset!
När jag kan köpa 512 för 650 Kr eller 1GB för 1200 Kr och hårddisk har jag nästan 900 GB så det räcker för mig!

Sedan kan du sätta in mer minne i Sony upp till 2GB

se nedan

http://www.vaio-link.com/tutorials/memory/memory.asp?m=1806&l=en&ts=p60

Ursprungligen av Hunter78:

O så för ca 8000 Kr så ska jag få 128Mb mer grafickminne och 512Mb ram samt 20Gb mer HD det är det inte värt priset!
När jag kan köpa 512 för 650 Kr eller 1GB för 1200 Kr och hårddisk har jag nästan 900 GB så det räcker för mig!
Sedan kan du sätta in mer minne i Sony upp till 2GB
http://www.vaio-link.com/tutorials/memory/memory.asp?m=1806&l=en&ts=p60

Sony själva skriver att 1GB är max i Vaios tekniska specifikationer men de har väl skrivit fel? Att priset är lägre på 397 beror antagligen att det är en utgående modell. Rekommenderade priset skiljer annars inte så mycket mellan 397 och 497.

Ursprungligen av jazzper:

Sony själva skriver att 1GB är max i Vaios tekniska specifikationer men de har väl skrivit fel? Att priset är lägre på 397 beror antagligen att det är en utgående modell. Rekommenderade priset skiljer annars inte så mycket mellan 397 och 497.

Ja har pratat med Sony idag och 2GB är inga problem i 397 och 497!
397 är en lite klenare modell inte utgående modell.

Jag anser att 397 för 16900 är mer än prisvärd än 497, för att ge 6000 - 8000 Kr mer för 128Mb Grafik minne och lite mer HD är inte prisvärt anser jag.

Speciellt när man kan köpa minne 1GB för 1200 Kr. Dessutom är 80 GB 5400 rmp/s medan 100 Gb är bara 4200 rmp/s enligt Sony själva!

Skärmen är något av det värsta jag har set vilket var huvudanledning till att jag köpte en! Bra studentdator anser jag!

Synd att apple inte kan erbjuda något liknade!

Jo men du får inte Tiger i det priset.

Ursprungligen av draags:

Jo men du får inte Tiger i det priset.

Hur det än är så är ju priset bra. De flesta här hade ju gjort på sig om det kommit en t ex PB med de specarna till det priset.

Stänger tråden. PC-priser på On Off utan koppling till Mac/Apple diskuteras lämpligen på ett PC-forum.

1
Bevaka tråden