Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 4.9 nu i min Programuppdaterare

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-06-29 11:43

om det finns gamla så syns dom när du tagit hem en ny så du kan välja att ta hem dom också

Jaha, det här verkar ju fungera hur bra som helst. Har inte provat att synka med iPoden ännu dock.

Nån som hittat några kul Podcasts? Känns lite svårt att hitta rätt. Hittade nyheter från Newsweek i alla fall och det var riktigt bra.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 13:42

Jag kan tipsa om Keith and the girl, väldigt underhållande! Ett ungt par i New York som egentligen bara snackar en massa gojja, men ruskigt kul är det

Ni finner dom på Podcast sidan om ni söker på Keith.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 14:44

Nu får Apple Sveriges PC-division skärpa sig snart. Trots att det står iTunes 4.9 är det fortfarande 4.8 man får hem om man laddar ner programmet till PC från den svenska sidan. Kom igen!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 17:01
Ursprungligen av Solid:

Nu får Apple Sveriges PC-division skärpa sig snart. Trots att det står iTunes 4.9 är det fortfarande 4.8 man får hem om man laddar ner programmet till PC från den svenska sidan. Kom igen!

Jag installerade hela Itunes 4.9 för PC igår och för mig står det då 4.9.
Alltså ingen automagisk uppd genom Itunes, det funkade inte igår.

Jag tycker Podcast nerladdningen ärligt talat funkar sådär i Itunes. Amvände Ipodder förut och där blev det sällan några avbrott i nerladdandet.

Itunes strular hela tiden, dessutom så har jag för mig att jag kunde ladda ner fler tidigare avsnitt av SR's program. Men det kanske är nån ny grej de infört att bara ha dagens avsnitt uppe. + att det kanske går slöare nu pga att fler börjat podcasta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 17:41
Ursprungligen av Peacerich:

Jag installerade hela Itunes 4.9 för PC igår och för mig står det då 4.9.
Alltså ingen automagisk uppd genom Itunes, det funkade inte igår.

Den svenska versionen?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 17:53

Ah. sorry. Det var visst den engelska versionen jag intsallerat.
miss av mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 19:06

Ingen fara, blev bara orolig att det var något knas här...

Någon som vet hur man gör (om det går) för att få in tidigare nedtankade podcasts (tex med ipodder) att sorteras in under podcasts i iTunes?

Senast redigerat 2005-06-29 22:41
  • Medlem
  • 2005-06-30 12:12

grymt! 4.9 är grymt!

kan tipsa om http://podcastalley.com/ för att hitta podcasts. adam currys "the daily source code" är annars ett bra ställe att börja lyssna. han tipsar om casts och snackar skit

laddade ner buzzcast hifi och lyssnar nu förövrigt. ok. alternativa osignade band...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 15:30

måste man inte ha podcast eller liknande för att lägga till nya podcasts? har testat med iTunes men där kan man väl bara använda dem som Musik Store erbjuder? Tex SRs utbud går väl inte att använda direkt i iTunes?

Fungerar fint för mig. Under menyn Advanced->Subscribe to podcast så klistrar du in länken till den podcast du vill prenumerera på.

Ursprungligen av hamp:

måste man inte ha podcast eller liknande för att lägga till nya podcasts? har testat med iTunes men där kan man väl bara använda dem som Musik Store erbjuder? Tex SRs utbud går väl inte att använda direkt i iTunes?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-03 11:25

Min router (Netgear 624) får tokfnatt när jag försker ladda ner SR:s podkasts. Den hänger sig så att jag blir tvungen att göra en "omstart" (bryta strömmen). Någon som varit med om något liknande?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 22:05

CD-spår saknas...

Äre nån mer som haft strul med att få upp låtspår från en inmatad CD-skiva i iTunes 4.9? Kents Isola står som CD-ljudskiva och endast spårlängden visas i fönstret. Artist, album- och spårnamn saknas. Petar jag in samma skiva i en dator med version 4.8 så ser det helt ok ut. Precis som före uppdateringen till 4.9.. Och ja, inställningen med automatisk anslutning till Internet är aktiverad så det tycks det inte bero på.

Någon?

Ursprungligen av Lakoba:

Äre nån mer som haft strul med att få upp låtspår från en inmatad CD-skiva i iTunes 4.9? Kents Isola står som CD-ljudskiva och endast spårlängden visas i fönstret. Artist, album- och spårnamn saknas. Petar jag in samma skiva i en dator med version 4.8 så ser det helt ok ut. Precis som före uppdateringen till 4.9.. Och ja, inställningen med automatisk anslutning till Internet är aktiverad så det tycks det inte bero på.

Någon?

Har du provat Advanced-> Get CD Tracknames?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 23:40

Tackar, det funkade. Trodde att jag redan testat det. Frågan är bara varför just den skivan inte hittar sina spår via Gracenotes? Flertalet andra skivor hittar spåren direkt, i iTunes 4.9...
Anyway, viktigast att det är fixat!

Här finns sommarprogrammen att ladda ner, för den som missat någon.

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=2071&Artikel=649545

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 13:29

under advanced i itunes? finns ingen sådan ruta för mig! har v 4.9

Ursprungligen av hamp:

under advanced i itunes? finns ingen sådan ruta för mig! har v 4.9

Jodå den finns där:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 14:12

jodå, den fanns där.. gick in under inställningar. tack! alltså behövs inte podcast?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-02 12:49

Är det bara jag som har problem att komma åt svenska music store efter en uppgradering av iTunes?
När man startar programmet så visar den bara Amerikanska itms. Franska först, men efter en omstart så är det usa som gäller tydligen... hjälper inte att klicka på Sverige

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-07-02 12:57

yes, bara du

strange

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-02 13:29

Ok, tror jag löst "problemet". Jag var tydligen inte inloggad på mitt itms konto. Så fort jag loggade in så kunde jag accessa svenska itms. hmmm... jaja det löste sig iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-05 15:22

Jag har inga problem att få podcasts nedladdade till iTunes från andra siter genom att importera. Det jag undrar är däremot hur jag kan ställa in att hämta hem 'gammalt'. Säg att jag vill lyssna bakåt någon vecka eller så och inte börja nu? Liknande problem borde ju vara om jag t.ex inte synkar iPoden på en vecka men en viss podcast sänder varje dag. Jag vill ju inte bara ha den senaste då.

Slutligen så vägrar min iPod att se ut som de tjusiga bilderna på apple med 'podcasts' i menyn. Intressant är att klickar man hem senaste uppdateringen (jag har 40gb click-wheel) som skall vara 2005-06-26 och startar upp den står det vackert 2005-03-36 när man kör installeraren). Kör eländet från en gammal windows 2k burk men tycker inte det borde vara problemet ändå. Så har någon uppdaterat sin 4G iPod till 3.1 eller envisas de kvar som 3.0.2?

Ursprungligen av d99gnu:

Slutligen så vägrar min iPod att se ut som de tjusiga bilderna på apple med 'podcasts' i menyn. Intressant är att klickar man hem senaste uppdateringen (jag har 40gb click-wheel) som skall vara 2005-06-26 och startar upp den står det vackert 2005-03-36 när man kör installeraren). Kör eländet från en gammal windows 2k burk men tycker inte det borde vara problemet ändå. Så har någon uppdaterat sin 4G iPod till 3.1 eller envisas de kvar som 3.0.2?

Jag har för mig att det var problem då man laddade ner från Apples svenska hemsida som gav den gamla versionen. Men det borde ju vara löst nu. Prova annars ladda ner från den engelska:
http://www.apple.com/ipod/download/

Sen tror jag man måste anpassa menyn och välja att visa Podcasts i den. Efter man uppdaterat dvs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-05 15:52

Man kan tycka det borde vara löst men så verkar inte vara fallet. Provar den engelska nu istället. Jag får leta upp mina podcasts via genre 'podsändning' vilket känns sådär smidigt, kan ju göra en smart playlist såklar men men. På en del podcasts hemsidor kan man ju dra hem gamla avsnitt (får fortfarande inte iTunes att göra det, någon som lyckats ladda hem annat än senast upplagda podcast?) men de är ju i mp3-format då. Detta behöver man vad jag förstått konvertera och härja med innan man kan få in det till iPoden med möjligheten att spara bookmarks osv.

Detta känns inte alls smidigt, hur har andra löst det eller är det bara jag som vill höra hela senaste veckans dagliga avsnitt av något?

Hm...det verkar som om dom tagit bort "scripts" i nya versionen. Alltså slutar iPodimporthacken att fungera....

Senast redigerat 2005-07-07 14:35
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-28 12:19

Grymt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 12:21

Ipodcast verkar vara den enda nyheten,, eller?

  • Medlem
  • 2005-06-28 12:28

japp, Den 7 juli kanske 5.0 kommer?

Bevaka tråden