Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har fått 250mb hotmail utrymme!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag såg nyss att jag har fått 250mb hotmail utrymme, tidigare har det alltid varit 25mb.
Har detta hänt alla, eller är det något speciellt?

wow! grattis får man väl säga. jag har alltid bara haft typ 2 mb minne där, men har du utökat?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-07-07 12:01

Jag har oxå fått mer utrymme.

Samma här... men att gå från 2 MB till 250 MB är lite löjligt. Men jag klagar inte...

från www.hotmail.com

" *Du får 25 MB vid registreringen. Det dröjer minst 30 dagar innan du får en inkorg på 250 MB för att vi ska kunna bekräfta ditt e-postkonto och förhindra eventuellt missbruk. Microsoft Corporation förbehåller sig rätten att tillhandahålla en inkorg på 250 MB för Hotmails gratiskonton."

Dom kunde kanske inte konkurrera så bra med konkurenterna så de gjorde detta, men allvarligt, det var lite "överdrivet". Jag menar,
Nu är Hotmail Plus här!
Se vad du får för 159 kr:
2 GB stor inbox!!!
Bilagegräns på 20 MB

Vad ska man nu med hotmail+ till??

Varför hålla på med hotmail när man får G-mail på 2,3 GB gratis?

Ursprungligen av Skummi:

Varför hålla på med hotmail när man får G-mail på 2,3 GB gratis?

Har man haft Hotmail sen typ 1996, dvs långt före Microsofts uppköp, är det en ganska stor sak att helt släppa en adress... Den funkar dessutom bra i Entourage, Outlook Express (OS 9) och tydligen också Mail med ett litet hack.

Undrar förresten om standardkontot (som även för mig automatiskt ökade från 2 till 25 och nu 250 MB) tillåter bilagor på utgående post över 1 MB??? Får väl testa.

Får förresten mindre spam till mitt hotmailkonto än till Telia, så tycker nog att MS sköter denna gratisservice ganska snyggt. Men vad hände med MSN communities och fotogallerierna? De bara försvann hastigt men mindre lustigt utan ett ljud för något år sen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-07 12:29
Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag såg nyss att jag har fått 250mb hotmail utrymme, tidigare har det alltid varit 25mb.
Har detta hänt alla, eller är det något speciellt?

Va fint, synd att Hotmail suger då...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-07 14:16

Funkar den bra i outlook express? Är inte hotmail enbart webbaserat?

Ursprungligen av vilu:

Funkar den bra i outlook express?

Japp! Liksom i Entourage.

Ursprungligen av vilu:

Är inte hotmail enbart webbaserat?

Inte i Microsofts egna produkter. Eller med specialhack för mail (sök i forumen).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-09 17:21

Grymt bra med 250MB,, då kan man inte längre klaga på utrymmet,,
hoppas bara att hotmail pallar mails större än 1MB nu!

1
Bevaka tråden