Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamepads till OS X

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag har en Logitech Dual Action som förmodligen inte kommer fungera med min PowerBook. Jag skulle vilja ha tips på gamepads med analoga spakar som fungerar i OS X. Finns det sådana?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-08 18:31

Varför kommer den inte funka?

Anledningen att jag undrar är att jag precis har köpt en sådan till min powerbook.

Ursprungligen av jawa:

Varför kommer den inte funka?

Anledningen att jag undrar är att jag precis har köpt en sådan till min powerbook.

Dear Mr. Lundmark,

Thank you for contacting Logitech European Customer Service.

As I understood by your e-mail, you have a Logitech Momo Racing and a Logitech Dual Action Gamepad, which you would like to know if they can be used on a Sony Playstation 2 or/and an Apple Mac OS computer.

The Logitech Dual Action Gamepad is officially only supported on Microsoft Windows 98SE and higher operating systems, not Sony Playstation 2 or any version of Apple Mac OS.

The Logitech Momo Racing cannot be use on a Sony Playstation 2, although should be fully supported by Apple Mac OS 10.2.3 or higher. Unfortunately, we do not offer any software support or software for Apple Mac OS, although the Logitech Momo Racing should be natively supported by Apple Mac OS
10.2.3 or higher.

I hope this e-mail provides you with an answer to your question. If you still have any questions you can always contact us again by replying to this e-mail.

Kind Regards,

Peter DeBrass
Logitech Europe SA
European Customer Service

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 18:53

om den (vilken gamepad som helst) kopplas via usb så funkar nog usb-overdrive... kolla in densamma på versiontracker.com

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-08 18:55

Jag har en Logitech Dual Action och den fungerar då aldeles utmärkt på min G5 1.8. Har inte ens USB-overdrive installerat och jag spelar obehindrat både gamla NES-spel och Tony Hawk 4. Så det är nog inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-20 20:30
Ursprungligen av Jobbe:

Jag har en Logitech Dual Action och den fungerar då aldeles utmärkt på min G5 1.8. Har inte ens USB-overdrive installerat och jag spelar obehindrat både gamla NES-spel och Tony Hawk 4. Så det är nog inga problem.

vad heter den filen där man väljer kontroller? man gör ju inte det i själva tony hawk utan utanför. hittar inte den. tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-08 23:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-06 11:14

jag köpte precis också en dual action till min pbg4 men har ej fått igång den. har testat med overdrive men inte ens det får att funka. overdrive hittar dock iaf den. några speciella inställningar eller så? på min kartong stod det iaf att den funkade till mac och när jag ringde logitechs kundservice sa de att den borde funka bara man laddar ner drivrutiner från apple.se, men där finns ju inget. jag förstår ingeting.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-07-06 14:07
Ursprungligen av hamp:

jag köpte precis också en dual action till min pbg4 men har ej fått igång den. har testat med overdrive men inte ens det får att funka. overdrive hittar dock iaf den. några speciella inställningar eller så? på min kartong stod det iaf att den funkade till mac och när jag ringde logitechs kundservice sa de att den borde funka bara man laddar ner drivrutiner från apple.se, men där finns ju inget. jag förstår ingeting.

De du kan göra om du inte får igång den så att den funkar som en gamepad är ju att binda om så att alla knappar på den representerar en knapp på tangentbordet tex: vänster på styrkorset är pil vänster.

Sen är de bara att ställa in dom knapparna i spelet så borde de funka, om du nu kan binda key dvs...

Vet att jag fick göra de med min ms gamepad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-22 12:44

Jag kanske inte förstår din fråga. Men du väljer gamepad när spelet startas och inställningsrutan kommer upp.

1
Bevaka tråden