Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pismo fryser/låser sig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Pismo har fått allvarliga problem.
Kör Tiger 10.4.1

Ibland när jag startar fryser den redan vid den grå snurren.

Ibland startar den upp på vanligt vis och fryser inte förän 20-30sek efter skrivbordet dykt upp.
På den tiden har jag ibland hunnit få igång aktivitetsvisning och systeminformation, där ser allt okej ut.

Ibland startar den inte alls. Ingen respons på startknappen alls. Inget pling, ingen HD-spinn, inget alls.
Så brukar den bete sig efter att den har frusit en gång, det tar ett par timmar och urkoppling av batterierna och laddare innan jag får till en "start".
Ett par gånger har jag märkt att min Powerbook blir het efter att jag försökt starta utan att den reagerat. Värmen kommer från de vanliga ställena: Processorn het, Airportkort varmt, HD-ljummen.

Det verkar vara något med processorn, men jag är inte helt säker.
Jag har en Powerlogix-processor. De har väl inte samma kvalitet som ÄppleOrginal antar jag.

Förslag på åtgärd eller har någon en aning om vad som kan ha hänt min älskling??

har du testat och stoppa tillbaka orginalprocessorn?

Den har jag i så att säga, orginalprocessor-kortet används av min ny processor.
Powerlogix bytte bara själva processordelen på processorkortet (det som RAM-modulerna sitter på).
Så jag kan inte testa med en annan processor.

1
Bevaka tråden