Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IBM kunde visst fixa CPUer

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-01 11:47

Ja, det fanns säkert inga värmeproblem alls. Vattenkylning valde de för att det är så coolt, inte för att processorerna blev särskilt varma. :rolleyes:

Ursprungligen av tjogin:

Vattenkylning valde de för att det är så coolt,

Något bättre skäl finnns väl knappast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 13:44

Pinsamt att läsa IBMs försvar!!

Här blir IBM och PPC proppen tok dissad..

""At another point in the article, Anand claims that the Xbox 360's CPU will deliver only about twice the performance of the original Xbox's 733MHz Intel CPU. Can things really be this bad?""

http://arstechnica.com/news.ars/post/20050629-5054.html

Varför tror alla att vi ska hamna i peze-infernot för att det blir en Intel-processor i Macen?
Fattar inte det.
Allt kommer att vara precis som förut.

Ursprungligen av Nurell:

Varför tror alla att vi ska hamna i peze-infernot för att det blir en Intel-processor i Macen?
Fattar inte det.
Allt kommer att vara precis som förut.

Inte riktigt som förut, program- och spelutvecklarna tycker att du ska använda Windows på din Mac eftersom det fungerar precis lika bra som på vilken PC som helst, och då blir det mindre arbete för dem, mer avans och fler program att välja på för dig.

Mac OS är bara en onödig omväg kommer många att påstå, vem bryr sig om nyanserna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-02 06:58

Självklart kommer inte IBM erkänna att man har problem med sina processorer, så ser jag det.
om dom inte har problem varför finns det inte en 3ghz powermac? eller en g5 laptop?

Läste även om IBM´s blue gene dator, för tillfället världens snabbaste (360 terraflops)
det snabbaste systemet som dom byggt består av 130.000 powerpc processorer
processorerna är i sig inte så snabba, strategin verkar vara att bygga stora kluster med snabba bussar i stället för att focusera på processorhastigheten i sig.

http://www.ibm.com/news/se/2004/11/09-bluegene.html

Senast redigerat 2005-07-02 18:32
Ursprungligen av Fred!:

Läste även om IBM´s blue gene dator, för tillfället världens snabbaste (360 terraflops)det snabbaste systemet som dom byggt består av 130.000 powerpc processorer
processorerna är i sig inte så snabba, strategin verkar vara att bygga stora kluster med snabba bussar i stället för att focusera på processorhastigheten i sig.

http://www.ibm.com/news/se/2004/11/09-bluegene.html

Lite OT...
Power, inte Powerpc. Det skulle vara som att säga att Volvo 740 och en ny S80 är samma sak. Att sätta en power cpu i en mac skulle vara ren owerkill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-02 23:07

Ops! mitt misstag, power5 är INTE samma sak som powerpc..

Jag såg att microsoft väljer power pc i nya xbox, och dom har tydligen blivit lovade 3.2ghz

http://www.macrumors.com/pages/2005/05/20050513005029.shtml

Ursprungligen av Olav Rust:

Inte riktigt som förut, program- och spelutvecklarna tycker att du ska använda Windows på din Mac eftersom det fungerar precis lika bra som på vilken PC som helst, och då blir det mindre arbete för dem, mer avans och fler program att välja på för dig.

Mac OS är bara en onödig omväg kommer många att påstå, vem bryr sig om nyanserna?

Det förutsätter att Apple ändrar sin agenda helt och hållet. Mac Os är ett flaggskepp som borgar för stabilitet och säkerhet. Apple kommer fortsätta att 'bundla' Mac Os med 'macar'.

Jag tror att det kommer bli bättre, utvecklingskostnaderna sjunker och Mac Os kommer få fler användare.

Anledningen till att IBM inte levererat snabbare cpu:er kommer vi aldrig få veta, "Jo, vi kan men vi vill inte!" låter det; varför? Apple hävdar istället "De vill, men de kan inte - och då vill inte vi." Vi kan spekulera hur mycket som helst...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-02 13:27
Ursprungligen av Olav Rust:

Inte riktigt som förut, program- och spelutvecklarna tycker att du ska använda Windows på din Mac eftersom det fungerar precis lika bra som på vilken PC som helst, och då blir det mindre arbete för dem, mer avans och fler program att välja på för dig.

Vilka program- och spelutvecklare har sagt det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 17:39

Hajar inte heller hysterin,, sålänge jag får OSX, i en alltid snygg burk så är jag nöjd..

  • Medlem
  • 2005-07-01 19:29
Ursprungligen av Fredric:

Hajar inte heller hysterin,, sålänge jag får OSX, i en alltid snygg burk så är jag nöjd..

Exakt. Det är utsidan som räknas

Utan att ha en aning om vem som ljuger minst så är det här inte så oväntat. Vad ska IBM säga annars...?

"Det är för jäkligt det här. Vi får komma igen med bättre produkter..."

Det finns en 'masterplan' som vi inte får reda på, det är jag helt säker på. SJ är alldeles för smart för att göra ett sådant här drag om det inte fanns något att vinna på det. Kan vara det bästa som hänt på länge, för oss mac-användare.

Är det inte det så får vi börja med linux eller nåt - vi kan ju inte påverka det så mycket.

:rolleyes:

Har frågat detta 2 gånger tror jag, men ingen har svarat. Var det bara jag, eller var Intel-gubben på WWDC läskig?

Jo men vi får vänja oss nu. Nu blir det Intel å då är allt lite läskigare...

Usch, tänk om dom vill sätta sin gamla Idiot Outside logo på macen!!! FAST SVETSAT!!

1
Bevaka tråden