Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa en Mini

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-02 09:07

Hej, jag heter Linus och är fortfarande en PC-användare. Fast jag har precis köpt mig en 24" TFT skärm som jag måste köpa en dator till och jag är väldigt sugen på Mini-macen. Den är ju liten, tyst och kan stå och gå dygnet runt utan att jag behöver ha dåligt samvete för att den drar mycket ström... Dessutom verkar ju gränssnittet vara fantastiskt trevligt!

Jag har precis kommit hem från Nya Zeeland där jag bott i ett år och ska snart flytta tillbaka till Linköping igen. Jag pysslar en del med grafisk design, webbproduktion och annat men eftersom jag pluggar till civilingetgör i IT så är det framförallt ett fritidsintresse. Mitt senaste stora projekt var utbildningsmaterial i statistik, gjorde det som sommarjobb i Auckland. Om nån vill ta en titt titta på http://wwwdev.aut.ac.nz/schools/public_health_and_psychosocial_studies/statistics/ . (Disclaimer: jag fick inte bestämma färgerna själv!)

Min nuvarande datorutrustning är en P3 850Mhz 512 Mb RAM laptop som varit döende i år. Till den kör jag en Intuos3 A4 platta, ett halfkeyboard, USB ljudkort och lite annat blandat jox. Att byta till Intuosplatta var bland det roligaste jag gjort, kvalitétsskillnaden jämfört med deras graphire plattor är fantastisk! Har precis köpt en Airbrush till den också (billigt i NZ), men tyvärr har jag inte fått den att funka ordentligt än.

På väg in är en 24" Dell skärm. Den ska kompletteras med en dator. Just nu är jag sugen på en Mini-mac med radiolan, bluetooth, DVD-brännare och det billiga DiNovo tangentbordet. Frågan är bara om jag som PC användare kommer att bli frustrerad över de begränsade pill-möjligheterna...

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-02 09:31

Tror du aldrig kommer ångra dig om du slår till med en MINI, (vilka är de begränsade pill-möjligheterna?)

det och välkommen hit är mitt inlägg så här tidigt en lördagsmorgon...

//Filip

1
Bevaka tråden