Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaserWriter 630 Pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en LaserWriter 630 Pro som fungerar bra men är hemskt trög i starten. Det tar ngn minut innan den börjar skriva ut ett enkelt textdokument. Grafik tar flera minuter. Har 8MB minne i den och Ethernet-koppling. Blir den snabbare med mer minne? Anges att den kan uppgraderas till 32MB, det går inte att stoppa i den 2x32MB? Verkar vara den enda storlek som går att få tag i.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-21 15:15

Jag har en identisk med 8MB och den tuggar i sig Illustrator 10-grafik utan problem. Har du konfigurerat skrivaren rätt? Kan det vara en Postscript-timeout?
Välj "Skriv ut fullständigt rapport" Postscriptalternativ...tror jag att det var.

  • Medlem
  • 2003-11-21 16:06

Jag har en likadan skrivare. Min är fullmatad med minne. Även på denna så tar det en hel del tid innan första utskrift kommer.

Jag har inte fått min skrivare att skriva ut med Safari eller förhandsgranskning. Det enda som händer är att utskrift påbörjas. Sedankan den hålla på i flera timmar men inga papper kommer...

  • Medlem
  • 2005-07-01 09:55
Ursprungligen av MP:

Jag har en likadan skrivare. Min är fullmatad med minne. Även på denna så tar det en hel del tid innan första utskrift kommer.

Jag har inte fått min skrivare att skriva ut med Safari eller förhandsgranskning. Det enda som händer är att utskrift påbörjas. Sedankan den hålla på i flera timmar men inga papper kommer...

Jag har också en LWP639. Jag kan skriva ut från Safari. Jag har dock två andra frågor.

a) Funkar den att skriv ut från Windows med via eterhnet?

b) Hur kollar man upp skrivarinfo (som på OS9-tiden) om minne, inställningar, testsidor etc?

LW630 fungerar inte med Windows via nätverket, däremot via parallellporten.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 11:09
Ursprungligen av Stefan Johansson:

LW630 fungerar inte med Windows via nätverket, däremot via parallellporten.

Det fungerar om man installerar en AppleTalk-stack i Windows, tex. PC Maclan. Windows 2000 Server har AppleTalk-printning inbyggt.

Ursprungligen av Schuckert:

Det fungerar om man installerar en AppleTalk-stack i Windows,

Finns ngt billigare sätt än PC MacLan?

  • Medlem
  • 2005-07-01 15:26
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Finns ngt billigare sätt än PC MacLan?

Finns det kanske t o m nån som är gratis? Annars får man väl dra en ful skrivarsladd för pc:n, då. För de funakr väl parallellt?

1
Bevaka tråden