Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har köpt musik på ITMS och vill flytta den till annan dator.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en platta på ITMS som jag vill flytta till min PC på jobbet. Hur gör jag detta enklast med min iPod? Jag har ju synkat denna med min Library hemma men kan inte flytta den köpta musiken till min jobb datorn.
PCen har Xplay så man behöver inte oroa sig över filsystemet.
Hur gör man? På Macen finns det ju scripts
????

Du lägger dem på din iPod som om det var vanliga data-filer.
Dvs inte via iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 22:35
Ursprungligen av EricBradley:

Jag har köpt en platta på ITMS som jag vill flytta till min PC på jobbet. Hur gör jag detta enklast med min iPod? Jag har ju synkat denna med min Library hemma men kan inte flytta den köpta musiken till min jobb datorn.
PCen har Xplay så man behöver inte oroa sig över filsystemet.
Hur gör man? På Macen finns det ju scripts
????

Den riktiga vägen att gå är att:

  • Installera iTunes på jobbet.

  • Auktorisera iTunes på jobbet med samma Apple-ID som du har på den dator du köpte musiken med.

  • Ta med musikfilerna på iPoden lagrade som filer. Dra dem alltså från iTunesmappen till iPoden.

  • På jobbet pluggar du in iPoden och drar musikfilerna från iPoden till iTunes.

OK!
Tackar. Detta blir bra:) Lite omständigt för att vara Apple måste jag tycka. Det borde väl finnas något enklare sätt när man ändå har pröjsat för musiken?!?

Annars kan du ju bara logga in med din account på iTMS på PCn och välja "Leta efter köpt musik" under "Avancerat".

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 00:05
Ursprungligen av Galeriel:

Annars kan du ju bara logga in med din account på iTMS på PCn och välja "Leta efter köpt musik" under "Avancerat".

Kanske har jag fått allt om bakfoten, men jag tvivlar på det du skriver. Jag tror att denna dialog kommer att dyka upp:

Ursprungligen av boma:

Kanske har jag fått allt om bakfoten, men jag tvivlar på det du skriver. Jag tror att denna dialog kommer att dyka upp:

Jag precis denna text och inget annat händer.

Bränn en CD och spela upp den på Jobbdatorn

Ursprungligen av Alf Nilsson:

Bränn en CD och spela upp den på Jobbdatorn

Detta ska väl ändå inte behövas

Om man ska byta hårddisk i sin mac då? Räcker det då att lägga över iTunes biblioteket på en extern disk, och sen lägga tillbaka det när man bytt hd?

Ursprungligen av Galeriel:

Annars kan du ju bara logga in med din account på iTMS på PCn och välja "Leta efter köpt musik" under "Avancerat".

Nej detta går inte...

Tror att du måste avaktivera din dator i iTunes först.. sen när du har bytt hårddisk så får du aktivera den igen.

1
Bevaka tråden