Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson USB datakabel DC-11

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 17:54

Någon som har provat att ansluta sin sony ericsson mobil till sin mac via dc-11 kabeln? Har ingen bluetooth i vare sig dator eller mobil men vill ändå kunna föra över lite bilder och annat krimskrams

Prova du, men det kommer såvitt jag vet inte att fungera för det finns ingen programavara för Mac som pratar med mobilen över USB.
(Varför, kan man ju undra?)

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 15:19

...z800 funkar med kabel.....eller om det var med pcn, 99% säker på att jag kopplade in z800 med kabel....kör annars bara med bluetooth

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 19:17

Om jag minns rätt är den kablen ingen USB-kabel i egntlig mening utan en USB -> seriell kabel (adapter) förklädd till USB-kabel... Så den funkar inte till Mac.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-30 19:26

Det står i SE produktblad (till k750i) precis som om man skulle kunna använda usb kabeln, men om man ringer till SE så säger dem att det inte fungerar, utan bra med bluetooth.

Ursprungligen av isac.j:

Det står i SE produktblad (till k750i) precis som om man skulle kunna använda usb kabeln, men om man ringer till SE så säger dem att det inte fungerar, utan bra med bluetooth.

Det kan förklara varför det är så mycket strul med att installera det på PC. (kabeldrivis, USB-drivis och till sist synkprogrammet) Loads of crap mao.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-02 11:19
Ursprungligen av Svante S:

Prova du, men det kommer såvitt jag vet inte att fungera för det finns ingen programavara för Mac som pratar med mobilen över USB.
(Varför, kan man ju undra?)

Jag använder tredjepartsprogramvaran OnSync med min USB-kopplade Mororola-telefon.
Innan jag uppgraderade till Tiger så fungerade det även med iSync.

Troligtvis så har Apple tänkt sig att man skall synca mobilen med iTunes i fortsättningen.
Vi får väl se vad som kommer den 7:e juli.

Ursprungligen av Macus:

Jag använder tredjepartsprogramvaran OnSync med min USB-kopplade Mororola-telefon.
Innan jag uppgraderade till Tiger så fungerade det även med iSync.

Troligtvis så har Apple tänkt sig att man skall synca mobilen med iTunes i fortsättningen.
Vi får väl se vad som kommer den 7:e juli.

Den ska jag kolla upp!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 22:49

Det som händer om du kör in en K750 till din mac med kabel är att din telefon kommer upp som en digitalkamera. Vilket iofs är rätt skoj.

Men jag har stora problem med att jag alltid får kernelpanic när jag kopplar ifrån. Vad gör man åt det?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-30 23:12

Samma här, om det inte kommer direkt så kommer det efter ett tag från att man tagit bort sladden, väldigt störrigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 10:41
Ursprungligen av Ian.C:

Det som händer om du kör in en K750 till din mac med kabel är att din telefon kommer upp som en digitalkamera. Vilket iofs är rätt skoj.

Men jag har stora problem med att jag alltid får kernelpanic när jag kopplar ifrån. Vad gör man åt det?

Alltså då funkar det att köra med kabel om man primärt vill ha en lösning för att föra över bilder från telefonen till datorn (och ev mp3:or från datorn till telefonen)

1
Bevaka tråden