Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppgraderar 7 juli?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 16:41

Jag letar febrilt efter min källa, men nånstans så har jag läst att det händer något "applemässigt" den 7 Juli?

Vilket får mig att känna att jag borde vänta med min PB-beställning tills dess.

Can somebody fill me in?

Senast redigerat 2005-07-01 11:56

Macrumors.com:

Meanwhile, several news sites (HardMac) are reporting that Apple will be launching the new Phone next Tuesday with availability on July 4th. Meanwhile, other reports claim that Apple is hosting a special media event on July 7th. It's unclear if the two events will be related or are separate releases.

Vi i Sundsvall ska träffas på en öl då, måste vara det...:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 09:10

Alla iBooks och PowerBooks är slut hos Inwarehouse. Den 7/7 får de preliminärt in iBook och den 11/7 får de preliminärt in PowerBook! Tydligen är det samma hos inLife. Kanske en hint?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 10:03

Hoppas på ny iBook

Hade varit väldans trevligt med en uppdatering av iBooken, vill inte köpa gammalt mög

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 11:01

Grymt! jag vill ha en språjlans PB!

Men än vågar jag inte hoppas.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 11:31

http://www.inwarehouse.se/searchResult.aspx?Category=ACCB&ManufacturerId=10010&Sort=bypop

En vacker syn! Hela lagret nästan slut. Den dyraste Mac minin också slut. Uppdatering för den har det ju också ryktas om.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 12:42

*hoppas* Om det blir en uppdatering på ibooken måste de ju också uppgradera powerbooken, annars kommer de ju nästan ha samma prestanda. Eller får de sänka priset på Powerboken vilken jag inte tror. *håller tummarna*

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 21:04

Eller så blir det lansering av den för några månader sedan (januari??) omtalade iMovie Store.
Apple hade tydligen nåt stort nätinfrastrukturprojekt på gång med ett antal kapacitets-leverantörer.
iTunes för filmer alltså. Kan det va nåt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-01 22:26

Det skulle inte förvåna mig om Apple gör något helt oväntat och lanserar en helt ny pryl. Minns ni när iPoden dök upp från ingenstans? Säkert en iKaffekokare med OS X "Coffee" som automatiskt synkar med iMug.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-07-05 08:57
Ursprungligen av xerent:

Det skulle inte förvåna mig om Apple gör något helt oväntat och lanserar en helt ny pryl. Minns ni när iPoden dök upp från ingenstans? Säkert en iKaffekokare med OS X "Coffee" som automatiskt synkar med iMug.

Skönt att se att Apple-humorn fortfarande lever

Å du vackra fotomontage!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-02 02:15
Ursprungligen av Kristofer:

Å du vackra fotomontage!

Den går faktiskt att köpa.

Ursprungligen av xerent:

Den går faktiskt att köpa.

Åfasen! Tyckte bilden såg väldigt "montage" ut.

Jag tror starkt på en Power Mac G6, "IBM is back".

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-07-02 07:01

den 7/7 fyller jag år..

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-02 07:29
Ursprungligen av varpan:

den 7/7 fyller jag år..

Det gör inte jag.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-02 11:23
Ursprungligen av Legolas:

Det gör inte jag.

jodå, alla här fyller förhoppningsvis år då, det ända vi väntar på är ett STORT fördelesdagspaket...

jag vill se en fet pb update, så jag får tummen ur .......et och beställer.

det finns en usb ansluten kaffekoppsvärmare så muggen håller sig varm, kommer inte i håg vart jag såg det bara.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 12:10

...och sedan drogo mässandet igång. Från när och fjärran samlades de för att spekulera om huruvida prylen-prylen eller prylen-prylen skulle lanseras. Den ena prylen skulle göra dem mer lyckliga än den andra.

Och dagen kommo. De samlades i stugor eller på pubar för att invänta den store ledarens ord. Och orden föllo. Somliga voro nöjda och somliga besvikna. Men av prylen-prylen bidde endast en tumme.

Men det kunde också hända sig att prylen-prylen verkligen utbjöds av ledaren till massorna. Men sällan var det den förutspådda prylen-prylen. Somliga voro glada medan andra grät. Somliga siade om den store ledarens nära förestående fall.

Och aldrig blevo tillbedjarna nöjda. De började strax att sukta efter nästa framträdande av den store ledaren ehuru de upptäckte att inte heller denna pryl hade gjort dem lyckliga. Slutsatsen föllo som sådan att den store ledaren ännu inte hade lyckats åstadkomma den perfekta prylen. Men en dag skulle den komma. Det visste de alla.

En dag skulle ledaren åt dem finna den heliga Graal.

Senast redigerat 2005-07-02 12:20
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-02 12:46
Ursprungligen av boma:

...och sedan drogo mässandet igång. Från när och fjärran samlades de för att spekulera om huruvida prylen-prylen eller prylen-prylen skulle lanseras. Den ena prylen skulle göra dem mer lyckliga än den andra.

Och dagen kommo. De samlades i stugor eller på pubar för att invänta den store ledarens ord. Och orden föllo. Somliga voro nöjda och somliga besvikna. Men av prylen-prylen bidde endast en tumme.

Men det kunde också hända sig att prylen-prylen verkligen utbjöds av ledaren till massorna. Men sällan var det den förutspådda prylen-prylen. Somliga voro glada medan andra grät. Somliga siade om den store ledarens nära förestående fall.

Och aldrig blevo tillbedjarna nöjda. De började strax att sukta efter nästa framträdande av den store ledaren ehuru de upptäckte att inte heller denna pryl hade gjort dem lyckliga. Slutsatsen föllo som sådan att den store ledaren ännu inte hade lyckats åstadkomma den perfekta prylen. Men en dag skulle den komma. Det visste de alla.

En dag skulle ledaren åt dem finna den heliga Graal.

tack boma!

just nu känns det som att vi lika gärna kan stänga tråden...
kan det möjligt vara så att den heliga Graalen är just spänningen som bildas inför en kommande händelse som denna nu på torsdag?

//Filip

  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 19:09
Ursprungligen av Filip:

tack boma!

just nu känns det som att vi lika gärna kan stänga tråden...
kan det möjligt vara så att den heliga Graalen är just spänningen som bildas inför en kommande händelse som denna nu på torsdag?

//Filip

Ja visst är det så. Man kollar ju inte på en fotbollsmatch för resultatets skull. I sådana fall kan man ju lika gärna sitta hemma och knappa på text-tv. Nä. Det är kringla-r:andet på macrumors.com och diverse obskyra forumtrådar som ger kicken.

Jag får ursäkta om jag dödade tråden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-03 08:23

Widescreen-iBook, kom till pappa...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 15:38

Syrran fyller 30 på torsdag.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-07-03 16:08

mina föräldrar kommer och hälsar på för första gången på 2år på torsdag -iofs jag har varit hos dem men...

Tror ni man kan sitta här ändå och följa händelserna?

//Filip

Sätt igång en film åt dom och säg att du har ett akut arbete som måste hinna klart, så kan du pendla då och då mellan datorn och soffan:D

EDIT: Haha! Filip-438 inlägg
Apple4Ever-384 inlägg

är det bara hos mig som sånt här spelar spratt på hjärnan?

Oj, back to topic:
NY Mac Mini ÄR VAD JAG VILL HA....... ELLER EN iMac G4/G5 UTAN SKÄRM!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-04 10:24

Jag sticker på semester!

Jag vet vad som kommer hända

den 7/7 kommer de första intelmacarna enligt min källa på se&hör

  • Oregistrerad
  • 2005-07-04 20:26
Ursprungligen av rickarderik:

den 7/7 kommer de första intelmacarna enligt min källa på se&hör

byt källa.

Bevaka tråden