Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjenis, ny medlem

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-26 16:07

Hej,
mitt namn är Magnus och jag har precis beställt min första Mac. (Mac Mini)
Har sysslat med datorer sen runt '85 och har alltid haft något emot Mac.

Men sedan Mac OS X släpptes så har man ju sneglat, och nu när Mac Mini'n
dessutom kommer med Tiger så var det svårt att hålla emot.

Har dessutom tröttnat på Windoze (känns gammalt) och Linux (ett evigt pillande),
så det ska bli skönt med något nytt att sätta tänderna i.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-26 16:33

Välkommen skall du vara, och tror mig veta att du kommer bli mer än nöjd...

//Filip

Välkommen.

Välkommen!
Berätta gärna vilken version av 10.4 du får med datorn. Om det är 10.4.0 eller 10.4.2.
Får du 10.4.2 så ska jag beställa en kopia på studs

Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Välkommen!
Berätta gärna vilken version av 10.4 du får med datorn. Om det är 10.4.0 eller 10.4.2.
Får du 10.4.2 så ska jag beställa en kopia på studs

10.4.2 är inte ute än (bara hos utvecklare i betavariant) - men när den kommer är det ju bara att trycka igång Programuppdatering för att få det senaste...

Ursprungligen av johan_tanying:

10.4.2 är inte ute än (bara hos utvecklare i betavariant) - men när den kommer är det ju bara att trycka igång Programuppdatering för att få det senaste...

Ja, jo. Varför jag undrade var mer att jag ska beställa en Dvd med 10.4 på eftersom jag fick 10.3.7 på en iBook jag köpte efter lanseringen av 10.4.
Därav vill jag att de har släppt 10.4.2 innan jag beställer så jag -förhoppningsvis- får en retail-dvd med 10.4.2 direkt så man slipper gå "omvägen" via 10.4.0 först..

Jasså, du heter också Magnus och även du köpt en Mac Mini Du kan inte bli besviken på den lilla krabaten!

ps. vi kanske bör starta en Magnus-klubb!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-30 01:38

Hej!

Tack för alla trevliga svar. Jag kommer säkert och trivas

Ursprungligen av Peacegrove:

Jasså, du heter också Magnus och även du köpt en Mac Mini Du kan inte bli besviken på den lilla krabaten!

ps. vi kanske bör starta en Magnus-klubb!

haha.. ja varför inte

Väntar fortfarande på min iom att jag kom ikläm nu med midsommar och allt.
Men nu står det "Sent to Manufacturing" iaf på deras statussida

Ett tips är att ha koll på företagets sida som transporterar den, Apples sida struntade i TNT's status att information saknades om vart de skulle skicka paketet, dvs åäö strulade från apple :P. Bara ett litet tips.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-30 15:29
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Ja, jo. Varför jag undrade var mer att jag ska beställa en Dvd med 10.4 på eftersom jag fick 10.3.7 på en iBook jag köpte efter lanseringen av 10.4.
Därav vill jag att de har släppt 10.4.2 innan jag beställer så jag -förhoppningsvis- får en retail-dvd med 10.4.2 direkt så man slipper gå "omvägen" via 10.4.0 först..

Det är väl ingen omväg? Det tar ju 5 minuter att uppgradera med programuppdatering. Och när 10.4.3 kommer så får du likafullt uppgradera

Ursprungligen av rhesus:

Det är väl ingen omväg? Det tar ju 5 minuter att uppgradera med programuppdatering. Och när 10.4.3 kommer så får du likafullt uppgradera

Jag vet. Det bara känns bättre på något väldigt skumt sätt, att slippa uppgradera det första man gör.
I vilket fall så är 10.4 beställt idag. Tog tag i det även om jag kommer få 10.4.0. Orkade inte vänta.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-26 21:25

Välkommen ombord!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-26 21:32

Välkommen, hoppas du kommer att trivas!

1
Bevaka tråden