Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel Lan mot pc

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man lana ett spel på en mac, som i mitt fall en powerbook mellan en mac och pc? alltså om jag t.ex har apryrs Jedi Knight 2 på min mac, kan jag då spela multiplayer med en person som har Jedi Knight 2 på sin pc?

visst finns det även spel som går att spela på både pc och mac med samma skiva? Ge gärna någon bra exempel på ett sådant spel som är relativt nytt

  • Medlem
  • 2005-06-29 18:06

På A svarar jag ibland. De flesta spel som har multiplayer, funkar utmärkt att köra mellan Mac och PC.

På B svarar jag, inte vad jag vet. Spelen portas för det mesta (alltid) senare, och av andra människor, till Macen.

Ursprungligen av vicke_olsson:

Kan man lana ett spel på en mac, som i mitt fall en powerbook mellan en mac och pc? alltså om jag t.ex har apryrs Jedi Knight 2 på min mac, kan jag då spela multiplayer med en person som har Jedi Knight 2 på sin pc?

visst finns det även spel som går att spela på både pc och mac med samma skiva? Ge gärna någon bra exempel på ett sådant spel som är relativt nytt

På B exemplifierar jag med Blizzard's spel (senaste är World of Warcraft).

okej, går Age of empires 2 att lana mellan mac och pc tror ni?

Ursprungligen av vicke_olsson:

okej, går Age of empires 2 att lana mellan mac och pc tror ni?

Enligt MacSofts FAQ så är det inte möjligt (Google är din vän...).

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-29 22:50

har testat Quake 3 mellan pc, linux & mac.
med urban warfare modden blir det lite som counterstrike.

  • Medlem
  • 2005-07-04 14:06

Det brukar ofta stå på tillverkarens hemsida om spelen är Mac/PC kompatibla i LAN.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-07-04 14:40
Ursprungligen av Hagelin:

På B exemplifierar jag med Blizzard's spel (senaste är World of Warcraft).

Ehm Blizzard är ett Macföretag...

Ursprungligen av Ricky:

Ehm Blizzard är ett Macföretag...

Ehm-hm? o_O

Ursprungligen av Ricky:

Ehm Blizzard är ett Macföretag...

Själv trodde jag det var ett spelföretag som är hyfsat unika bland de stora spelhusen genom att de simultansläpper PC och Mac versioner på hybrid-CD. Är hyfsat säker på att det enda Macföretaget som finns sedan klonerna dödades är Apple.

1
Bevaka tråden