Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det mobiltelefoner med MP3 och 3.5mm hörlursjack?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Håller på letar en ny mobiltelefon, men det är svårt att hitta en som motsvarar mina krav. Hjälp mottages tacksamt!

Frågan är om det finns någon mobil med integrerad mp3-spelare som har ett 3.5 mm hörlursjack, alltså ett standardjack för vanliga hörlurar?

Har inte hittat en enda som har detta, alla har antingen proprietära lösningar eller 2.5 mm så man måste använda adapter. Helt sjukt när tillverkarna själva påstår att dom vill konkurera med dedikerade mp3-spelare...

Mitt enda andra krav är bluetooth. Sen skulle jag uppskatta om telefonen var liten, snabb i menyer och sms, samt hade en högupplöst display (då jag kommer använda kalendern). Att få tag på en mobil utan kamera verkar hopplöst så där har jag gett upp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 11:07

Jag läste om någon mobil med 3,5mm uttag, kommer inte ihåg vilken märke det var

Ursprungligen av losdrivare:

Hej!

Håller på letar en ny mobiltelefon, men det är svårt att hitta en som motsvarar mina krav. Hjälp mottages tacksamt!

Frågan är om det finns någon mobil med integrerad mp3-spelare som har ett 3.5 mm hörlursjack, alltså ett standardjack för vanliga hörlurar?

Har inte hittat en enda som har detta, alla har antingen proprietära lösningar eller 2.5 mm så man måste använda adapter. Helt sjukt när tillverkarna själva påstår att dom vill konkurera med dedikerade mp3-spelare...

Mitt enda andra krav är bluetooth. Sen skulle jag uppskatta om telefonen var liten, snabb i menyer och sms, samt hade en högupplöst display (då jag kommer använda kalendern). Att få tag på en mobil utan kamera verkar hopplöst så där har jag gett upp!

Denna kanske!
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp1_loader&php=PHP1_4_10245&zone=pp&lm=pp1&pid=10245

skall tydligen gå att koppla till Phono kontakt, och då finns det ju omkoppling för det till 3.5mm.

Mvh

Jag skulle uppskatta om det hade funnits en adapter till vanlig 3,5a till säg en SE k700, det är en lösning som är snygg nog till mig. nu kanske det lät som att det inte finns, men det ska jag inte uttala mig om, jag har egentligen inte letat så noga, vet någon om det finns? Det "kostar" ju en del utrymme att stoppa i en 3,5a i telefonen jämfört med den kontakt de har i dag som är väldigt "grund".

EDIT: jag kan ju istället fråga om den till w800 skulle fungera till k700 också?

Frågan är om det finns någon med 3.5 mm uttag i själva telefonen. Det finns adapters till de flesta men det är inte så hett.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 11:29

Nokia N91 ska ha 3,5 mm plug för vanliga hörlurar.
Den har även en 4 GB hårddisk, och ska ha WLAN, förutom bluetooth.
Samt, en helt duglig 2 Mpixel-kamera.
För GSM såväl som 3G.
Ska finnas i handeln för ca 7-8 tkr till hösten om jag inte minns fel.
The register har en intressant preview där de jämför den med iPod.
http://www.theregister.co.uk/2005/06/15/nokia_n91_preview/

Synd att N91 är så stor och tung. 160g är lite väl att släpa med sig.

Jag har hört ryktas att Motorola E398 har ett 3.5 mm-uttag, men har inte lyckats bekräfta det. Någon som har en E398 och kan säga säkert?

Senast redigerat 2005-06-28 14:39

Göra egen sladd ?

Har själv köpt z800i och det enda jag saknar är just 3,5 pluggen...
Tänkte slakta ett headset och löda på egna kontakter.
Men om det finns att köpa så gör jag gärna det.
Någon som vet vart?
Någon som vet OM man kan löda egna sladdar?
Man kanske behöver omvandla spänningen... vad vet jag

  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 01:19

tror knappast man behöver hålla på och balansera signalerna. är nog bara att löda och köra, men om de kör som Nokia blir du nog tvungen att ha kvar mikrofonen. Det är den som talar om för telefonen att det sitter ett headset ikopplat.

Micken kvar alltså...

Bra att veta. Tänkte iof ha kvar den i alla fall, så man kan få 200W och riktigt häftig rundgång när det ringer .
Hör av mig när jag lödit klart.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-07-03 21:52

Till Sonyericsson K750i finns denna pryl/headset: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10254
Verkar ju som det är en 3.5 plugg i "mikrofondelen"

1
Bevaka tråden