Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur rengör ni er PowerBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-26 21:31

Sitter och funderar på om nån upptäckt ett finurligt sätt att rengöra era PB? Eller om nån upptäckt något bra recept på rengöringsvätska. Framförallt blir jag lite irreterad på att utsidan så lätt blir flammig eller hur man nu skall beskriva det. Svårt att få det jämt utan spår av avtorkning...
Hur gör ni?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-26 21:36

Jag använder en sån där speciell rengöringstrasa som man bara blöter och vrider ur, en sån som man inte ska ha något rengöringsmedel till. Funkar fint.

Ursprungligen av tjogin:

Jag använder en sån där speciell rengöringstrasa som man bara blöter och vrider ur, en sån som man inte ska ha något rengöringsmedel till. Funkar fint.

Kör precis det samma. Viledas blå mikrofiberduk. Tar allt utom repor. Har dock en liknande från Crumpler också, men det är mest för att den är snyggare än Viledas.

diskmaskinen! sen torkskåp! klockrent!

Brukar sandblästra min för att hålla aluminiumet fräscht

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-06-26 21:56

Fullt så våldsam behöver man kanske inte vara?

Microfiberduk, (riktig sådan). Fungerar fantastiskt bra för att torka av skärmen, yttre skalet etc.
Använder spraluft på burk för att blåsa rent invändigt med. Tillverkaren är svensk, Smartmicrofiber.se

Den finns hos http://www.clasohlson.com/ leta på microfiberduk.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-26 22:23

Tror det är microfiberduk som jag menade oxå. :-/

1
Bevaka tråden