Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple stämda angående iTunes gränssnitt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Contois Music Technology last week asked a Federal Court to stop the iPod maker from distributing its iTunes jukebox software and is seeking damages over an alleged patent violation by the iTunes software.

Läs mer hos AppleInsider.

Specifically, Contois documented 19 interface aspects of the iTunes software that it claims are in direct violation of Contois' patent. These areas include iTunes' menu selection process to allow the user to select music to be played, the ability of the software to transfer music tracks to a portable music player, and search capabilities such as sorting music tracks by their genre, artist and album attributes.

Hur kan man få patent på att sortera musik efter genre/artist/album?

Edit: Aha, det var nog det specifika upplägget som det syftades till...

och vi tackar återigen u.s för mjukvarupatenten. :rolleyes:

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-06-26 12:55
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

och vi tackar återigen u.s för mjukvarupatenten. :rolleyes:

Vi lär ju få dem i EU med så..

Ursprungligen av Hagge:

Vi lär ju få dem i EU med så..

ja, och det är det som är skrämmande. Vi får njuta så länge vi inte har det.

what goes around, comes around...

vad jag tror så är Microsoft bakom allt detta med att smutskasta Apple. var det inte Steve Balmer som sa att alla som hade iPod var "gangsters", likaså detta med namnet "Tiger"...en PC-baserad affär i Miami(styrd av Redmond) som ville ha credit för namnet, och nu...iTunes, Bullshit säger jag. iTunes har funnits i 4-5 år, och nu reagerar dom... detta är någon som vill Apple illa.......Microsoft!!!!
eller likasinnade

Senast redigerat 2005-06-22 23:11
  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-06-26 12:57
Ursprungligen av Ekengren:

vad jag tror så är Microsoft bakom allt detta med att smutskasta Apple. var det inte Steve Balmer som sa att alla som hade iPod var "gangsters", likaså detta med namnet "Tiger"...en PC-baserad affär i Miami(styrd av Redmond) som ville ha credit för namnet, och nu...iTunes, Bullshit säger jag. iTunes har funnits i 4-5 år, och nu reagerar dom... detta är någon som vill Apple illa.......Microsoft!!!!
eller likasinnade

Eller bara någon som vill tjäna pengar?
En kille från företaget som stämmer Apple flyttade ju till till Apple och var med och gjorde iTunes, så jag tycker inte stämningen är så konstigt, uppenbarligen utnyttjade han en del tankegångar från det första företaget hos apple.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-26 13:08
Ursprungligen av Hagge:

Eller bara någon som vill tjäna pengar?
En kille från företaget som stämmer Apple flyttade ju till till Apple och var med och gjorde iTunes, så jag tycker inte stämningen är så konstigt, uppenbarligen utnyttjade han en del tankegångar från det första företaget hos apple.

Låter helt klart som goda grunder för en stämning tycker jag.

Redmond var det han som stod på den gräsklädda kullen?

/John

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 13:06

Kan dem inte stämma Microsoft för WMP samt en hel del andra spelare medans dem är igång? Det finns ju hur många som helst!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 15:11

Förebilden såg skitbra ut. Commodore 128-stuk rakt av. Stäm Apple bara. Nötter.

1
Bevaka tråden