Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stor hårddisk i alu-låda utan fläkt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-23 22:03

Hittade det här snygga? chassit som jag tänkte köpa tillsammans med en ilap. Hur stor hårddisk 7200rpm kan man använda i den utan att oroa sig för värme utveckling.

Chassit

/ Anders

Ursprungligen av rubing:

Hittade det här snygga? chassit som jag tänkte köpa tillsammans med en ilap. Hur stor hårddisk 7200rpm kan man använda i den utan att oroa sig för värme utveckling. Anders

Det beror ju på hur stort chassit är...

Ursprungligen av Londongubben:

Det beror ju på hur stort chassit är...

Men 99 euro plus frakt är väl lite i saftigaste laget även om den är snygg. Och hur är det med moms - man måste väl betala antingen tysk eller svensk moms på hela klabbet???

  • Medlem
  • 2005-06-29 12:49
Ursprungligen av johan_tanying:

Men 99 euro plus frakt är väl lite i saftigaste laget även om den är snygg. Och hur är det med moms - man måste väl betala antingen tysk eller svensk moms på hela klabbet???

Tysk moms är nog inräknat, men jag hittade
http://www.dsp-memory.de/v1/catalog/product_info.php?cPath=9010&products_id=10002&

+19€ frakt. Ganska Ok.

/zeyni

P.S. Och för att svara på frågan: Enl sidan stöds upp till 400GB

Storleken har ingen betydelse för värmeutvecklingen däremot vilken hastighet den har.

Men så länge du inte tänker använda snabbare disk är 7200 rpm så är det ingen fara.

Den var ju riktigt snygg, men FW800 hade ju varit ett plus!

  • Medlem
  • 2005-06-29 13:03
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Den var ju riktigt snygg, men FW800 hade ju varit ett plus!

http://www.dsp-memory.de/v1/catalog/product_info.php?cPath=9010&products_id=10003&

Bara att hosta upp lite extra stålar.

1
Bevaka tråden